Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Úr! Annak nagyon örülök, hogy kérdésében a képviselõ úr is azt elfogadja és elismeri, hogy a területfejlesztés egyik legfontosabb eszköze egy térségben az autópálya-építés, ez hozzájárulhat a térség gazdasági fejlõdéséhez.

Ugyanakkor ténykérdés, hogy az autópálya megváltoztatja bizonyos értelemben a forgalmi és környezeti terhelési viszonyokat, ennek a vizsgálata általában egy autópálya-építés vonatkozásában 5-10 évet vesz elõzetesen igénybe, ebben az esetben is ez történt. Az elõzetes vizsgálatok során vannak olyan tényezõk, amelyek aránylag nagy biztonsággal tervezhetõk, és vannak olyanok, amelyek kevésbé.

Ezek közé tartozik az úgynevezett forgalom-visszaterelõdési hatás, és azért is a bizonytalan tényezõk között kell fölsorolnunk, mert nemcsak a közlekedési viszonyoktól, nemcsak a gazdasági lehetõségektõl függ, hanem nagyban függ a díjtételektõl is, a tarifarendszertõl, amit kialakít az üzemeltetõ egy autópálya vonatkozásában.

Ezért a tárca - ahogy azt a sajtóból is lehet nyomon követni - folyamatosan figyeli az M5-ös autópálya bevezetése kapcsán már, hogy milyen díjtételrendszert, milyen kedvezményrendszert alakít ki az üzemeltetõ. Ezért ragaszkodtunk ahhoz, hogy például Kecskemét város elkerülõ része ingyenes legyen, semmiképpen ne jelentsen egy kerülõ út - egy elkerülõ út - további díjtételt, és ehhez kapcsolódnak azok a helyszíni ellenõrzések és tárgyalások, amelyeket részben például az ön által említett települések vezetõivel a minisztérium folytat olyan kisebb forgalmi korrekciók végrehajtására, ami a terhelést csökkenti.

Még egyszer szeretném mondani, alapvetõen a kulcs - a forgalmi terhelésen túl - a díjszabásban van, ezért helyez minisztériumunk is nagy hangsúlyt erre a kérdésre. Köszönöm.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage