Lotz Károly Tartalom Elõzõ Következõ

DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Kedves Képviselõ Úr! Azzal kezdte képviselõ úr, hogy "Önök olyan szerzõdéseket kötnek...". Szeretném a következõt felsorolni önnek: M1, M15 autópályát 1993. április 16-án dr. Schamschula György kötötte; M5 autópályát 1994. május 2-án dr. Schamschula György; szekszárdi Duna-híd koncessziós szerzõdése 1993. december 17. dr. Schamschula György. Hozzá kell tennem, hogy nem kifogásoljuk a szerzõdések megkötését, mert Magyarországon autópályákat kell építeni. Tehát én ezt most nem is pejoratíven mondom, de arra, hogy ezt mi kötöttük... Mi megpróbáltunk javítani rajta. Tehát az M5 esetében, amit mi tudtunk csinálni, vagy személyesen tudtam csinálni, az az volt, hogy 1994 õszén, tehát amint kormányra kerültünk, elkezdtem elég súlyos tárgyalásokat az autópálya-társasággal. Az M5-ös autópálya- társasággal, és akkor még Bokros miniszter úrnak a bevonásával sikerült azt elérni az M5-ös esetében, hogy ne Kecskemétig, hanem Kiskunfélegyházáig épüljön, jóval kisebb összegért építsék; ám ami az autópályadíjat illeti, tekintettel arra, hogy egy úgynevezett készenléti hitelt 9 milliárd forintért megszavazott a kormányzat, ebben az esetben lényegesen olcsóbb díja lehet. Másrészt pedig egy olyan Kecskemétet elkerülõ, 18 kilométeres ingyenes használatú pályaszakaszt iktattak be, ami Kecskemét lakossága szempontjából nélkülözhetetlen.

Az, amiket ön kérdezett, ebbe az idõbe biztosan nem fér bele. Nagyon szívesen az összes adatot megadom önnek (Az elnök csengetéssel jelzi a felszólalási idõ leteltét.), hogy mennyi az állami bevétel. Az elsõ 12 évben szinte semmi, 5 és 10 százalék között. A 12 év után, tehát a koncesszió második szakaszában valóban megnövekszik 40-50 százalék közé, tehát akkor már jelentõs. Megpróbálok még majd a következõkben válaszolni azokra, amiket ön mondott. (Taps.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage