Lotz Károly Tartalom Elõzõ Következõ

DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Frakcióvezetõ úr! Amit ön mondott, hogy összehasonlítva drágább: valóban drágább a magyar autópálya-építés esetében nemcsak a fenntartást - Európa fejlettebb részeiben, ahol kész van az autópálya- hálózat, ott a fenntartást - kell megfizetni. Ott is szinte évente vezetik be; majdnem az összes európai uniós országban ma már az a helyzet, hogy körülbelül a felében bevezették, és a tervek szerint fogják.

Nálunk, sajnos, valóban, az építést is meg kell fizetni. Legalábbis egy részét a magyar állam képtelen teljesen fedezni az építést. Hozzá kell tenni, hogy azért, hogy a mindennapi ember számára elérhetõ legyen, azt sikerült elérni - ami nincs benne a szerzõdésben, de hosszú tárgyalások során sikerült elérni -, hogy bérletet, kedvezményeket, különbözõ olyan lehetõségeket, az M5 esetében négy kategóriával: a helyben lakók, a gyakran használók, a vállalkozók részére, ami lehetõséget teremt a mindennapos vagy legalábbis a gyakori használatra.

Még evvel sem vagyunk elégedettek. Szeretnénk ezt még inkább fokozni, és ilyen irányú levelet írtam a társaságnak, és (Az elnök csengetéssel jelzi a felszólalási idõ leteltét.) megpróbáljuk a további tárgyalásokat. Amit lehet, azt megpróbálunk mindenképpen, hogy használható legyen, és fõleg európai uniós csatlakozásunk szempontjából (Az elnök csengetéssel jelzi a felszólalási idõ leteltét.) méltányos legyen az autópálya-használat. Köszönöm szépen.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage