Csikai Zsolt Tartalom Elõzõ Következõ

DR. CSIKAI ZSOLT (SZDSZ): Elnök Úr! Köszönöm a szót. Tisztelt Miniszter Úr! Mint kecskeméti képviselõ, nap mint nap szembesülök azzal a panaszáradattal, amelyet az M5-ös autópályán bevezetett magas díjak váltottak ki. Az ott élõ lakosok aránytalanul magasnak tartják a Budapest-Kecskemét közötti autópályaszakasz díját. Magam is úgy ítélem meg, hogy a mai magyarországi viszonyok között jogosan kifogásolják egy budapesti utazásért az 1700 forintos díjat, különösen akkor, ha ehhez még a benzinköltséget is hozzászámítjuk.

A díj megfizetése nemcsak azoknak okoz gondot, akik rendszeresen használják, illetve használnák az autópályát, hanem azoknak is, akik csak ritkán, egyszer-egyszer utaznának a fõvárosba. A jelenlegi magas autópályadíjak nemcsak a vállalkozók, fuvarozók, hanem valamennyi ott közlekedõ számára jelentenek többletterhet. Fel kell hívnom a figyelmet azokra a nem kívánatos következményekre is, amelyeket a forgalomátterelõdés okoz az alacsonyabb rendû fõútvonalak mentén. Választóim gyakran felvetik, hogy a gépjármû-tulajdonosoktól beszedett adók, Útalap-befizetések mellett indokolatlan, hogy az autópályák fejlesztéséhez és fenntartásához ilyen magas összeggel kelljen hozzájárulniuk.

Tisztelt Miniszter Úr! Mindezek alapján kérdéseim a következõk. Lát- e lehetõséget miniszter úr arra, hogy az általam és a sokak által már jelzett problémát a közeljövõben enyhítse, az érintett autópálya- használók terheit mérsékelje, különösen az autópálya közvetlen térségében élõk kedvezményeit növelje? Van-e kormányzati szándék arra, hogy az üzemanyag árában lévõ Útalap-hányad jelentõs megnövelésével forrást teremtsenek olcsóbb állami autópályák építésére, és a kedvezõbb használati díjak kialakítására? Érdeklõdéssel várom miniszter úr válaszait. (Taps a bal oldali padsorokban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage