Sasvári Szilárd Tartalom Elõzõ Következõ

SASVÁRI SZILÁRD (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Államtitkár Úr! Több mint egy éve, hogy a fõvárosi kerületek földhivatala mûködésének tárgyában kérdést nyújtottam be önhöz. Ebben akkor jeleztem, hogy a fõvárosi kerületek földhivatalai az 1992-es bejegyzési kérelmeknek sem tudnak eleget tenni. Több éve több ezer ügy van függõben. Jeleztem továbbá azt is, hogy sokan például lakáshitel kapcsán a be nem jegyzés miatt anyagi kárt szenvednek, vagy esetleg elesnek az éppen optimális lakásvásárlás lehetõségétõl.

(16.00)

Ön mint a minisztérium államtitkára akkor elismerte, hogy az általam felvetett probléma valós, és a fõvárosban lakóknak a napi üzleti és magánforgalomhoz elengedhetetlenül szükséges ingatlan- nyilvántartás, a tulajdonjog-átvezetés és bárminemû ingatlan- nyilvántartási adat kikérése gondot okoz. Számos korábbi intézkedésre hivatkozva egy évvel ezelõtt az államtitkár úr azt ígérte, hogy 1996 - tehát a tavalyi év - októberére várható az, hogy a hátrány az egész fõvárosban eltûnik, és sikerül mintegy 173 000 ügyiratot elintézni.

Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1972. évi 31. számú törvényerejû rendelet 1994. évi V. törvénnyel történt módosítása arra is lehetõséget nyújt, hogy a miniszter elrendelje az ingatlan- nyilvántartás adatainak elektronikus gépi adatfeldolgozással történõ kezelését azoknál a földhivataloknál, amelyeknél ehhez a személyi és tárgyi feltételek az adott költségvetési év kiadási elõirányzatai között a központi költségvetésbõl, illetve egyéb forrásból biztosítottak.

A sajtóból a kormánybiztos tájékoztatása alapján arról is értesülhettünk, hogy egy 110 millió márkás német hitelbõl finanszírozzák majd azt a programot, amely eredményeképpen öt éven, tisztelt képviselõház, azaz öt éven belül naprakész lesz az ingatlan- nyilvántartás. Persze az a hír is járja, hogy erre a német kölcsönre az Igazságügyi Minisztérium is szemet vetett, amely szeretné szétválasztani a telekkönyvet és a földkatasztert, és visszaállítani a bíróságok által vezetett telekkönyvi rendszert.

Tisztelt Államtitkár Úr! A tisztánlátás érdekében, és mert sem én, sem sok más állampolgár nem szeretne öt évet várni a naprakész ingatlan-nyilvántartással, szeretném megtudni hogy

1. Mekkora is az ügyirathátralék ma a fõvárosban? Be tudta-e váltani ígéretét az államtitkár úr?

2. Hol tart a törvényben bevezetni tervezett számítógépes rendszer megvalósítása, és mikor éri el a fõvárost is?

3. Mi a helyzet a két minisztérium közötti vitában? Nem fordulhat-e elõ, hogy a minisztériumok vetélkedésének az állampolgárok látják a kárát, mert a vita eldöntéséig nem történik változás az ingatlan- nyilvántartás jelenlegi, még mindig rendkívül siralmas állapotán?

Tisztelettel várom válaszát. (Taps a jobb oldalon.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage