Kulin Ferenc Tartalom Elõzõ Következõ

DR. KULIN FERENC (MDNP): Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Képviselõtársaim! Örülök, hogy olyan helyzetben szólalhatok fel, amikor kiélezõdött egy nagyon megtévesztõ ellentét a minisztérium és az ellenzék képviselõi között.

(14.50)

Azért mondom, hogy megtévesztõ, mert itt az a látszat keletkezett, mintha lenne egy minden tekintetben rendben lévõ nemzeti alaptanterv, amely mögött ott áll Báthory Zoltán helyettes államtitkár úr, mint ennek a nemzeti alaptantervnek a szellemi atyja; másfelõl van egy ellenzék, amely mindenképpen szeretné megbuktatni ezt a nemzeti alaptantervet, és ennek érdekében egy sajnálatos bûnügyet, pénzügyi botrányt használ föl, használ ki a nevezett államtitkár-helyettes úr megbuktatására.

Ezzel a látszattal ellentétben én azt a valóságot tapasztalom, hogy van egy nagyon rosszul elõkészített nemzeti alaptanterv, amellyel kapcsolatban nagyon sok aggodalom, sõt mi több, ellenkezés fogalmazódott meg, nem az ellenzéki politikusok oldalán, hanem a magyar pedagógustársadalom többségében. Fõvárosi, vidéki iskolákban járván mindenütt azt tapasztalom, hogy nemcsak fenntartásokkal, hanem kifejezett aggodalommal és kifejezett ellenkezéssel tekintenek a NAT, a nemzeti alaptanterv bevezetése elé, és nem azért, mert irtóznak a változtatástól, sõt nem azért, mert annak néhány pontjával nem értenek egyet, hanem azért, mert úgy tekintik, hogy nincs elõkészítve a bevezetése.

Ennek illusztrálásául hadd idézzek egy dokumentumból, a Budapesti Pedagógusok Szakmai Szervezetének elnöksége által kiadott - ön által bizonyára ismert - állásfoglalásból néhány mondatot. "Kollégáink a legnagyobb gondot a helyi tanterv kiválasztásában, elkészítésében jelezték. Nem állnak rendelkezésre kellõ számban választható mintatervek. Nem készültek el az alapvizsga és az érettségi vizsga vizsgakövetelményei, holott jogszabály írja elõ ezek figyelembevételét a helyi tanterv kidolgozásánál. (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi az idõ leteltét.) A pedagógiai szolgáltató intézmények számos NAT-felkészítõ tanfolyamot tartanak, ezek azonban kevés pedagógus számára biztosítanak részvételt, színvonaluk nem minden esetben kielégítõ, és sorolhatnám a példákat. (Az elnök a csengõ megkocogtatásával ismételten jelzi az idõ leteltét.)

Kérdésem: az elõkészítetlenség tényeinek (Az elnök kikapcsolja a képviselõ mikrofonját.) ismeretében egyetért-e (Az elnökhöz fordulva:) Egy kérdést hadd tegyek föl...

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage