Takács Imre Tartalom Elõzõ Következõ

DR. TAKÁCS IMRE (MSZP): Elnök Úr! Képviselõtársaim! Még korábban jelentkeztem, Pancza István képviselõtársam után, de nem kaptam szót, elõbb erre szeretnék reagálni. Õ az általános rendelkezéseket támadta, valóban van egy-két olyan fogalom, amelyet más törvények már meghatároznak, viszont azon kívül 19 olyan fogalom szerepel az általános rendelkezésekben, amelyeket más törvények nem szabályoznak. Tehát az általános rendelkezésekre szükség van azért, hogy a reklámozók, a reklámszolgáltatók és a médiák a reklámtörvény szerint tevékenykedjenek.

A másik, amit Csintalan Sándor képviselõtársam mondott: ha igaza lenne a Harvard egyetem felmérésének, amit az 1960-as években végzett, hogy Amerikában a reklám a fogyasztóknak csak 15 százalékát érinti, akkor valóban el lehetne nagyolni ezt a kérdést. Azonban más vizsgálatok viszont - Magyarországon különösen - azt bizonyítják, hogy itt a reklám bizony nagy hatással van az emberek vásárlási motivációira. Ha ez igaz, hogy van hatása az emberek vásárlási motivációira, akkor mégiscsak szabályozni kell a reklámot, mert nemcsak tisztességes tájékoztatók lépnek fel a reklámpiacon, hanem tisztességtelen tájékoztatók is. A gazdasági reklámról szóló törvénytervezet ezen utóbbiak ellen lép fel, azon tisztességtelen tájékoztatókkal szemben, akik a fogyasztók érdekeit nem mindig veszik figyelembe.

Egyetértek azzal, hogy a magyar társadalom fejlett, a fogyasztók fejlettek, de azért félre is lehet õket vezetni rossz reklámmal. (Taps.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage