Balsay István Tartalom Elõzõ Következõ

BALSAY ISTVÁN (Fidesz): Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! Ebben a köztársaságban az autópálya tervezésének idõszakában harcolnak, hogy a településükön - annak közelében - vagy a megyéjükön menjen át az autópálya. Van olyan megye, ahol már három nyomvonalat is megjelöltek.

Az építés és a kivitelezés idõszakában is nagy érdeklõdés és szimpátia kíséri az autópálya építését. Az üzembehelyezésnél ökörsütés és különbözõ népünnepélyek teszik tarkábbá a képet.

A díjazás, a díjszabás megállapítását követõen azonban komoly ellenállás tapasztalható a megépült és a közlekedés céljait szolgáló autópálya ellen. Illetve nem is az autópálya ellen, hanem az autópálya érdekében, hogy a forgalomban résztvevõk azt vehessék igénybe. Elkeseredett harcok indulnak meg az elkerülõ szakaszok építéséért - joggal - és azért, hogy a közúti nehézjármû-forgalom ne terheljen átkelési szakaszokat.

Az M5-ös, az M1-es és az M3-as csatái után az újságban olvashattuk, hogy az M7-es koncesszióba adásáról tárgyal a minisztérium vezetése és személy szerint ön, miniszter úr. Kérdezem: a miniszter úr elképzelhetõnek tartja-e azt, hogy egy budapesti lakosnak egy hétvégi egynapos kirándulás - csak az autópálya-használati díj - 4 ezer forintjába kerüljön?

(14.40)

Persze a tiszántúli és a Duna-Tisza közi barátaim rögtön kérdezték, elképzelhetõnek tartja-e miniszter úr azt, hogy nekik 6 vagy 8 ezer forintba kerüljön, ha egyáltalán oda eljutnak.

Tisztelt miniszter úr tervezi-e azt, hogy felülvizsgálja még a koncesszió megkötése elõtt az autópályadíjakat, és egy elfogadható, a motorizációs költségeket, elõnyöket és hátrányokat figyelembe vevõ autópálya-díjszabást állapít meg úgy, hogy az arányos legyen a többi autópálya díjával is? Nemcsak az M7-esrõl és nemcsak Budapest és a Balatonról van szó tehát. Tisztelettel várom válaszát. (Taps az ellenzék soraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage