Lotz Károly Tartalom Elõzõ Következõ

DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Tisztelt Elnök Asszony! Képviselõ Urak! Tisztelt Képviselõ Úr! Ugyanazt tudom mondani, talán kicsit részletesebben, mint néhány héttel ezelõtt a környezetvédelmi bizottsági meghallgatáson, ahol világosan leszögeztem, hogy olyan magas autópályadíjak, mint amilyeneket 1992-ben és '94 májusában, az akkori MDF-KDNP-kormányzat idején kötöttek, a jövõben nem alakulhatnak ki Magyarországon.

Az a kérdés, hogy mitõl lesz ilyen magas, és min múlik ez. Egyértelmûen azon múlik, hogy a magyar állam milyen mértékben tud részt vállalni ezekben a szerzõdésekben és ezekben az építkezésekben. Az M1-es szerzõdéssel igazából az a baj, hogy a magyar állam egyáltalában nem járult hozzá a szerzõdés szerint - a 40-bõl 1 milliárd forint elõkészítéssel csupán -, ezért alakultak ki ezek a díjak. Már most látható, hogy az M3-as esetében lényegesen kedvezõbb, az M5-ös esetében a bevitt autópálya miatt valamivel kedvezõbb, az M3- as esetében pedig mintegy 35-40 százaléka az M1-esnek, és még azon belül is lesznek további kedvezmények.

Tehát azt szeretném világosan elmondani: annak a hármas kosárnak, ami úgy néz ki, hogy magyar állampolgár, adózó állampolgár; magyar, benzint fogyasztó állampolgár; és az úthasználati díjjal, vagyis autópályadíjjal terhelt állampolgár... - ezt a hármat fontoljuk meg, hogy milyen arányokban és minél nagyobb részesedést próbálunk. Ez a tárgya a jelenlegi autópálya-elõterjesztésnek, melyet elsõ olvasatban a múlt héten tárgyalt a kormány, két-három héten belül megtárgyalja -

ezen arányok ésszerû elosztása. Tehát a jövõben nem lesznek, nem lehetnek ilyen magasak, és az az összeg, amelyet ön említett, még csak fel sem merülhet a következõ idõszakban. Köszönöm szépen. (Taps.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage