Puha Sándor Tartalom Elõzõ Következõ

DR. PUHA SÁNDOR (SZDSZ): Köszönöm a szót, elnök úr. Miniszter Úr! Képviselõtársaim! Az M3-as autópálya megépülését megkülönböztetett figyelem kíséri az érintett térségben. A térség lakossága és a gazdasági élet szereplõi nagy várakozással tekintenek az autópálya megépülése elé. Kedvezõtlen hatásai is lehetnek azonban az építkezésnek. Én most elsõsorban az építkezés környezeti hatásaival kapcsolatban szeretnék miniszter úrnak kérdést feltenni.

Az építkezéshez mintegy 600 ezer tonna követ fognak a recski kõbányából az út alapozásához szállítani.

(14.10)

Nem mindegy, hogy ezt a hatalmas mennyiséget közúton vagy vasúton szállítják. Közúti szállítás esetén mintegy ötpercenként indítanák a kõbányából a megrakott teherautókat, amelyek jelentõsen megterhelnék az útba esõ települések közúthálózatát, amelyet nem erre a forgalomra terveztek.

A térség lakossága bízik benne, hogy a szállítást elsõsorban vasúton oldják meg, ami a környezetet kevésbé terheli, és a települések életét kevésbé zavarja. Ilyen megterhelést azonban a Recsk- Kál-Kápolna szárnyvonal jelenlegi állapotában nem viselne el. Jelentõsen meg kellene erõsíteni a vágányokat, rakodóterületeket kellene kialakítani. Az érintett települések lakossága az önkormányzatokon keresztül levélben kereste meg a miniszter urat és engem is, a kõszállítások környezetkímélõ megoldását sürgetve. Miniszter úr néhány hónappal ezelõtt a kérdés áttekintését ígérve kérte türelmünket.

Kérdésem: sikerül-e a kõszállítások ügyét - a lakosságot és a környezetet legkevésbé megterhelõ módon - megoldani, vagyis elsõsorban vasúton fogják-e az M3-ashoz szállítani az alapozáshoz szükséges kõmennyiséget. Várom miniszter úr válaszát. (Taps az SZDSZ padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage