Hegyi Gyula Tartalom Elõzõ Következõ

HEGYI GYULA (MSZP): Köszönöm szépen, elnök úr. Bretter Zoltán képviselõtársamat nagyon tisztelem, és kíváncsian hallgattam hozzászólását. Persze az a sugalmazás, hogy a reklám végül is senkit semmire nem ösztökél, eléggé meglepõ és furcsa. Nem költenének több száz milliárd forintot vagy dollárt a világon reklámokra, ha egyáltalán semmilyen ösztönzõ hatásuk nem lenne. Úgyhogy ezzel az érvvel én óvatosabban bánnék.

A másik: képviselõtársam a klasszikus filmeket nyilván jobban kedveli, mint a modern mozit, de aki az amerikai, hollywoodi filmek új iskoláját valamelyest ismeri, az tudja, éppen azért, mert felismerték a probléma súlyát, amerikai filmekben ma már elsõsorban negatív figurák gyújtanak rá. Kifejezetten egy karakterjellemzés az, ha valaki dohányzik. Más dolog az, hogy az a fajta agymosás, amely Amerikában a filmekben többnyire megjelenik, a mi ízlésünktõl idegen. Én nem jellemezném azzal az embereket, hogy dohányzik, tehát gyilkos, bûnözõ, de kétségtelenül van ilyen trend. A Casablanca óta eltelt ötven év, és elég sokat változott Amerika is, nemcsak Magyarország.

Végül pedig, noha nem sok esélyét látom annak, hogy ezek a tilalmat vagy korlátozást erõsítõ módosító indítványok átmennek, mégis felhívnám azok figyelmét, akik ilyeneket nyújtottak be, hogy általában az alkoholtartalmú italok helyett helyesebb lenne az égetett szeszes italokra meghatározni a tilalmat. A teljes tilalom mindig kevesebbet ér, mint a korlátozott és irányzott tilalom. Ezenkívül pedig Magyarországon a bortermelés nagy hagyománya van. Ha lennének itt ellenzéki képviselõk, õk már nyilván régen elmondták volna, hogy az égetett szeszes italok és a bor együttes tilalma magát a tilalmat teszi lehetetlenné és képtelenné. Azokban az országokban, ahol az alkoholfogyasztás ellen eredményesen léptek fel, ott nagyon tudatos, célzott politikával az égetett szeszes italok fogyasztását igyekeztek korlátozni.

Köszönöm szépen.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Homepage