Mészáros Gyula Tartalom Elõzõ Következõ

DR. MÉSZÁROS GYULA (KDNP): Elnök Asszony! Tisztelt Képviselõtársaim! Tisztelt Államtitkár Asszony! A típustörténet, amely miatt kérdéseimet megfogalmazom, a következõ: Megérkezik Budapestre Preben Olsen dán állampolgár és az úgynevezett konzumhölgyek mindjárt gondjaikba veszik, elõállítják õt és barátját a belvárosi Dréher halászcsárdába. Itt megvacsoráznak mind a négyen, jól érzik magukat, még a cigányzenekart is meghívják nagyvonalúan egy italra, s csak akkor sápad el a turista, amikor elé teszik az egymillió- negyvenegyezer forintról szóló számlát. Fõhõsünk tisztában van vele, hogy ennyi pénzért hetekig tartó világkörüli útra mehetne luxushajóval. Nos, ha nem akar a turista fizetni, hamarost elõkerülnek a kétméteres kisportolt õrzõlegények és megnézheti magát. A fogyasztóvédelmi felügyelõség kivizsgálja a panaszt, mert nem lehetett az árakat a kódokból kisilabizálni, de ez nem vigasztalja a külföldit.

Hová forduljon a gátlástalanul becsapott turista a budapesti éjszakában nyelvünk ismerete nélkül? Még egyetlen vendéglõt sem zártak be etikátlan magatartás miatt, mondja a vendéglátó ipartestület elnöke.

Kérdéseim a következõk: van-e megfelelõ jogszabály, amely alapján kiszûrhetõk a gátlástalan csalók? Hogyan védik meg a külföldi turistát az ilyen atrocitásoktól?

Államtitkár Asszony! Az önök tárcája felelõs az idegenforgalomért. Most kezdõdik a nyári turistaszezon, az idén is paradicsom lesz Magyarország a gátlástalan konzumnõknek és a dörzsölt vendéglõsöknek? (Taps.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap