István József Tartalom Elõzõ Következõ

ISTVÁN JÓZSEF (FKGP): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselõtársaim! Tisztelt Miniszter Úr! A sajtótájékoztatókból származó - és sajnos nem a kormánytól kapott - tájékoztatás szerint az M7-es autópálya továbbépítésére, bõvítésére, szélesítésére vonatkozó tervdokumentációkat három beruházási csoport kapta meg. A kormány azonban tudomásom szerint még mindig nem döntött a koncessziós ügyek elbírálásában. A pályázók azonban 30-40 százalékos állami szerepvállalásra számítanak, ami a több mint 150 milliárd forintos beruházásnál jelentõs anyagi megterhelést jelent a költségvetésnek. Ez esetben az autópályadíjak okszerûen magasabbak lennének a vitatott M5- ösénél is.

Az M3-as példáján elindulva ismét felmerül az állami finanszírozás gondolata, az nagyobb bevételt biztosítana a költségvetés részére is. Az autópályát használók valószínûleg alacsonyabb díj ellenében vehetnék igénybe az M7-es autópályát, ami nagyon fontos lenne, hogy a régi 7-esre ne zúduljon rá ismét a gépkocsiforgalom. De adók formájában az autópályát nem használók is fizetnének érte. Az autópálya továbbépítését, bõvítését, szélesítését más útépítéssel együtt költségvetési forrásból és az Útalapból kellene finanszírozni. A nemzetközi pénzintézetek külön alapba fizetett összegeket tartják garanciának a beruházások pénzszükségleteinek fedezésére.

Kérem miniszter urat, tekintettel az M7-es autópálya továbbépítésére és bõvítésének elhúzódására és szükségessé vált mielõbbi befejezésére, ahogy ígérte is, szíveskedjék a felvetett finanszírozási bizonytalanság eloszlatására a végleges döntésre nézve az autópálya ügyében magyarázatot adni.

Tisztelettel várom válaszát. (Taps az FKGP padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap