Torgyán József Tartalom Elõzõ Következõ

DR. TORGYÁN JÓZSEF (FKGP): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselõtársaim. A tisztelt Ház figyelmébe ajánlom, hogy Magyarországon 1440 folyókilométer hosszúságban található... (Közbekiáltások: Halljuk! Halljuk!) Elnézést, úgy látszik, hogy... (Megigazítja a mikrofonját.) Úgy tûnik, megjött a hang.

Tehát Magyarországon 1440 folyókilométer hosszúságban található hajózható vízi út, amelyen különbözõ méretû vízi jármûvekkel lehet közlekedni. A Duna teljes magyarországi szakasza nemzetközi vízi út. A Duna-Majna-Rajna-csatorna lehetõvé teszi, hogy az áruszállító hajók Nyugat- és Észak-Európa felé is elhagyják az országot. Ez a tény külkereskedelmi szempontból is megnöveli a magyarországi vízi utak jelentõségét.

1945 és '47 között az akkor kormányzó Független Kisgazdapárt kimagasló gazdaságpolitikai sikere volt az 1947. év õszén Tildy Zoltán köztársasági elnök által felavatott siófoki hajózsilip átadása és a Sió-csatorna teljes, 122,3 kilométeres hosszának hajózhatóvá tétele. Ha 1948 és 1997 között a Független Kisgazdapárt gazdaságpolitikai elképzeléseinek megfelelõen történt volna a Sió-csatorna további fejlesztése, akkor ma további öt hajózsilip tenné lehetõvé az egész évben történõ hajózást, és Szekszárdtól Keszthelyig, a Dunántúl közepébe vezetõ, 180 kilométer hosszú hajózó utat használhatna az ország.

Úgy gondolom, igen tisztelt képviselõtársaim, hogy éppen ezért az erre (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi az idõkeret leteltét.) és az egyéb kérdésekre vonatkozó elõterjesztésem - amelyeknek idõ hiányában már nem tudom indokát adni, fontos tényei (Sic!) annak, hogy (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi az idõkeret leteltét.) vegyék napirendre ezt az indítványt. Köszönöm a türelmet. (Taps az FKGP padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap