Csapody Miklós Tartalom Elõzõ Következõ

DR. CSAPODY MIKLÓS (MDF): Tisztelt Országgyûlés! Tisztelt Miniszter Úr! Budapest XI. kerületének érintett választópolgárai régóta mély felháborodással és keserûséggel tapasztalják, hogy a Lágymányosi-híd, a Szerémi út és az Egér út elsõ szakaszának átadását követõen kerületünk lakott területein tetemesen megnövekedett a közúti jármûforgalom, ezen belül a 3,5 tonnánál nagyobb nehézgépjármûveké. Az ott élõ választópolgárok lakóházainak falai, lakásaik ablakai állandóan rezegnek, dõl a füstgáz, hatalmas a zaj. A megépített Egér út, csatlakozva az M7-es, M1-es autópályákra, azok forgalmát a kelenföldi lakótelepre vezeti be. Az országos kelet-nyugati tehergépjármû-tranzitútvonal és -forgalom az Andor utca, az Etele, a Hengermalom és a Szerémi utak, valamint a Lágymányosi-híd igénybevételével kerületünk lakott részein halad át.

(15.00)

A fõváros SZDSZ-es vezetése autópályává változtatta a Hengermalom és a Szerémi utakat, továbbá a józan ésszel és az ott élõk akaratával szemben autópályát akar építeni az Andor utca és a Hamzsabégi úti lakótelep melletti pihenõpark helyén is.

A beteg ötlet, amit mindeddig sikerült elhárítanunk, ezernyi fát kipusztítani akarva, újabb ezrek életét megkeserítve, ismét visszatérni látszik. De mindez még nem volt elég, mert a fõpolgármester azt találta ki, hogy a fõváros megvásárolja az ott élõk lakásait. (Folyamatos zaj.) Az ott élõk azonban leghatározottabban azt követelik, hogy a Hengermalom, az Etele és az Andor utca teljes hosszábban mindkét irányban tiltsák meg a 3,5 tonnánál nagyobb nehézgépjármûvek átmenõ forgalmát.

Ha az Andor utca kétszer kétsávos megépítésére tervezett költséget a fõváros a 6-os mûút kiszélesítésére és a Budafoki út felújítására ütemezné át, ez a megoldás a forgalmat jórészt lakatlan útvonalakra terelné. Lecsillapíthatók volnának a növekvõ lakossági indulatok, és megelõzhetõ a kerület egyes részein lakók egymással való szembeállítása, manipulálása.

Az érintettek idén április 30-án levélben tiltakoztak Demszky Gábor fõpolgármesternél, mely petíciót több mint ötezer kerületi választópolgár írta alá. Ezt a miniszter úrhoz eljuttattam.

Kérdezem tehát a miniszter urat, miért húzódik az M0-ás autópálya építése. Helyesnek tartja-e, hogy a fõvárosi döntéseknél figyelmen kívül hagyják a választók véleményét? Milyen hatástanulmányok készültek, és mit fog tenni ön mint közlekedési miniszter?

Tisztelettel kérem, ne azt válaszolja, hogy mindez fõvárosi hatáskör, és nem ön a fõpolgármester. Azért fordulok önhöz, mert ön a közlekedési miniszter, és mert a közlekedési túlterhelésbõl adódó összes keservet magam és az érintettek számos alkalommal jeleztük a fõvárosnak, az önkormányzatnak, a miniszterelnöknek, a közlekedési miniszternek, fõpolgármesternek anélkül, hogy felháborodásunk nyomán érdemleges döntés történjen.

Várom válaszát. (Taps az MDF soraiból.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap