DR. HOFFMANN ATTILA (MSZP): Köszönöm szépen. Elnézést a technika ördöge miatt.
Tehát ott tartottam, hogy választókerületemben, a XVII. kerületben, már évek óta - egy nem egyértelmû tájékoztatás miatt - él az állampolgárokban egy hit, amely szerint gazdaságosan egy új metrószárny építhetõ a kerületünk központjában. Van-e ennek realitása?
Ugyanakkor két országos vasúti fõvonal is átmegy kerületünkön - számtalan vasútállomással -, aminek a tömegközlekedésbe való bekapcsolását esetleg gyors szervezeti intézkedésekkel el lehetne indítani. A Budapest területén húzódó és az agglomerációba messze kifutó vasútvonalakon regionális gyorsvasúti üzem létesítése elsõsorban szervezési kérdés, mely a tarifaközösség megteremtését és a meglévõ személyvonatok menetrendjének átszervezését érinti.
Elsõsorban a MÁV és a BKV érdekellentétét kellene feloldani végre. Érdemes lenne azt is figyelembe venni, hogy a Budapest területén áthaladó MÁV-vonalak hossza több mint 190 kilométer, sok meglévõ állomással.
Várom a tisztelt miniszter úr válaszát azért is, mert Budapest elfogadott települési környezetvédelmi programjában is elsõ helyen szerepel a részletes tervek elkészítése és elfogadása a vasúthálózat városi tömegközlekedési célú fejlesztéséhez.
Tisztelettel várom miniszter úr válaszát. Köszönöm.