Dobos Krisztina Tartalom Elõzõ Következõ

DR. DOBOS KRISZTINA (MDF): Köszönöm szépen a szót, elnök asszony. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõtársaim! Azt gondolom, hogy ennek a levélkének két alapvetõ kérdését kell tisztázni. Az elsõ kérdés az, hogy vajon hogyan egyeztethetõ össze a Mûvelõdési Minisztérium koncepciójával, hogy kötelezõ minden bizonyítványba betenni ezt a levélkét, hiszen lehetne azt rábízni a pedagógusokra, az iskolákra, hogy vajon hogyan kívánják tájékoztatni a szülõket, mert az 1993. évi közoktatási törvény errõl rendelkezik. Amennyiben a miniszter úr nem bízik abban, hogy a pedagógusok elmondják a véleményüket, természetesen lehet ilyen levelet írni és ezt kötelezõ jelleggel betetetni a bizonyítványokba. Számos igazgató elmondta, hogy õ maga ezt nem kívánta megtenni.

A másik kérdés pedig maga a tartalom. Én úgy gondolom, hogy a tartalomban alapvetõen tévedések vannak. Alapvetõen tévedések vannak, hiszen végül is azt a mondatot leírni, hogy a nemzeti alaptanterv, illetve egészen pontosan, ahogy egy kormánypárti szakértõ fogalmazott, a kormány követelményrendszere lehetõséget biztosít arra, hogy a pedagógusok személyisége megjelenjen az oktatásban, ez azt mutatja, hogy az elmúlt negyven-hatvan, sõt ezeréves iskolarendszerben valahol kimaradtak a pedagógus személyiségek, ami természetesen nem igaz.

A leglényegesebb kérdés azonban mégis az, hogy valóban válaszol-e már a kormány egyszer arra, hogy milyen típusú iskolákban gondolkodik, mert hiszen itt, ebben a Házban - mármint a másik, a felsõházi teremben - több százan voltak jelen, amikor a felsõoktatás stratégiájáról beszéltünk, és nem hajlandó elmondani, hogy milyen iskolastruktúrában gondolkodik, nem hajlandó arról nyilatkozni, hogy az amúgy szétszakadó társadalmat hogyan szakítja tovább (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi az idõkeret leteltét.) ez a kormány- követelményrendszer, mint ahogy még számos kérdésben.

(9.30)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap