Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Asszony! Teljes mértékben megértem képviselõ asszony többszöri kérését. Valóban, a közlekedési tárca még az elõzõ kormányzat idejében, már '92- ben elhatározta ennek a hídnak a koncessziós formában történõ megépítését, és '93 decemberében - ahogy ön is mondta - aláírásra is került a koncessziós megállapodás; és ezzel megnyílt a lehetõség jogi értelemben az útnak, ennek az úttal összekötött, a Duna két oldalán lévõ térséget összekötõ szekszárdi hídnak a megépítésére. A problémát az okozta, hogy bár a társaságot idõben bejegyezték, elkészültek a mûszaki tervek, és néhány hónap csúszással, mintegy másfél éven belül a hatósági engedélyek is, de pénzügyileg nem sikerült zárni a projektet, ez pedig egyértelmûen - tehát az építés finanszírozási feltételeinek megteremtése - a nyertes részvénytársaság feladatához tartozik.

A problémát elsõsorban a kedvezõtlenül alakuló forgalmi adatok okozták. Ezért - bár 1995 szeptemberében, ahogy ön is idézte, miniszter úr itt, a Parlamentben így nyilatkozott -, a közelmúltban külön tárgyaltam - azért, hogy valahogy elõremozduljon a dolog - de Larosiére úrral, az EBRD elnökével is. Ennek alapján valószínûsíthetõ, hogy a szekszárdi Duna-híd finanszírozhatóvá tételéhez szükséges lesz az M5-ös építéséhez hasonlóan az eredetileg vállalt állami hozzájárulás számukra elfogadható mértékû növelésére. Ennek az összegnek a megállapítása jelen pillanatban folyamatban van. Az ezzel kapcsolatos konkrét javaslatokat várjuk a Duna-híd koncessziós társaságtól. Sajnos az elmúlt idõszakban a pénzügyi zárás nem történt meg, a kormány nem kapta meg az ilyen típusú javaslatot.

Reméljük - ahogy mi is javasoltuk -, hogy az új forgalmi prognózis, ami a déli térségben a balkáni béke helyreállásának következtében kialakult, talán kedvezõbb finanszírozást tesz lehetõvé.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap