Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi misztériumi államtitkár: Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Úr! Válaszomat ugyanazzal kezdem, amivel a mai napon folyamán már az azonnali kérdések idõszakában kezdtem: sajnos, amikor felsoroljuk azokat a mellékvonalakat, szárnyvonalakat, amelyeknek területén különbözõ szakaszokon sebességkorlátozást kellett és kell a Magyar Államvasutaknak végrehajtani, akkor erre bizony nem lenne elegendõ két- vagy háromperces válaszadási idõ sem. Ennek az az oka, mint említettük, hogy a Magyar Államvasutak adóssága '94-ben egy úgynevezett belsõ eladósodás, tehát az elmaradt felújítások, karbantartások miatt, mintegy 440 milliárd forintra rúg. Ezért szinte összegre is hasonló az a probléma, amit a képviselõ úr felvet, azzal, amit Varga képviselõ úr néhány perce megkérdezett.

Csak azt tudom mondani, hogy a Magyar Államvasutaknak és a közlekedési kormányzatnak nem áll szándékában azoknak a mellékvonalaknak a felszámolása, amelyek gazdaságosan, jól illeszkednek a terület mûködésébe. A Pécs-Bátaszék és ezen belül Pécsvárad-Bátaszék közötti vonal a teherfuvarozás szempontjából ma is fontos feladatot lát el, ugyanakkor a személyszállítás vonatkozásában a sebességkorlátozás ma már ellehetetlenítette a forgalmat, ezért az érintett önkormányzatokkal egyetértésben kerül sor a menetrendben nem közútra terelésre, hanem idõszakosan vonatpótló autóbuszok vasúti díjszabással történõ beállítására.

Nekünk az az álláspontunk, hogy amennyiben a kormányzat a következõ ülésen az általunk az EIB-vel kitárgyalt hitelkonstrukciót és hitelcsomagot elfogadja (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi az idõ leteltét.), úgy a közeljövõben látunk reményt arra, hogy a mellékvonalak egy jelentõs része is felújításra kerüljön.

Köszönöm szépen. Elnézést az idõ túllépéséért.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap