Sasvári Szilárd Tartalom Elõzõ Következõ

SASVÁRI SZILÁRD (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Államtitkár Úr! Ritkán jelenik meg ennyi ellentmondásos hír a sajtóban, mint az utóbbi napokban, inkább hetekben a fõvárosi kerületek földhivataláról. Elég csak a címeket olvasni: "Káosz a fõvárosi földhivatalban", "Sürgõsségi felár", "Soha nem látott tömeg a földhivatalban", "Nem vált be a számítógépes rendszer?", melyekre azonnal megjelenik a megnyugtató hivatalos nyilatkozat: "Az ingatlan- nyilvántartás az üzleti biztonság alapja", "Gyors és korszerû szolgáltatást teremt a földhivatali hálózat számítógépesítése", "Hamarosan kész a földhivatal új ingatlan-nyilvántartási rendszere".

Mi az igazság a földhivatal körül? Mi az oka annak, hogy amikor áttértek a korszerû számítógépes rendszerre, szinte mûködésképtelenné vált a hivatal?

A nyilatkozatok szerint kapacitáshiány. A fõvárosi földhivatal vezetõje elmondta: a legtöbb gondot az elavult számítógépek okozzák. A kerületi földhivatal vezetõje szintén a gépek hiányára hivatkozik. Szerinte megoldást az jelentene, ha további hatvan gépet kapna a hivatal. Ez az, amit nem értek.

A földhivatalok számítógépesítése ugyanis öt éve indult a Phare- program keretében. Az évekig tartó elõkészítés után '95-ben írt ki - érdekes módon csak angol nyelven - a fõváros egy fejlesztési pályázatot. A pályázat nyertesének ki kellett dolgoznia a személyi feltételeket, a technikai követelményekhez igazodó szoftvert, feladata volt új számítógépek beszerzése. Az adott költségvetési év kiadási elõirányzatai között a központi költségvetésbõl, illetve egyéb forrásból a fent említetteket biztosították. Eszerint elegendõ idõ volt az elõkészületre, megvolt a pénzügyi forrás, az elmúlt másfél évben vásároltak közel száz új számítógépet, elkészült a szoftver, május 22-ére számítógépre vitték az összes adatot. Mi kell még ahhoz, hogy mûködjön a fõvárosban a számítógépes ingatlan-nyilvántartás?

Tisztelt Államtitkár Úr! Kérdezem tehát, alkalmas-e a fõvárosi számítógépes rendszer a földhivatali feladatok ellátására - azonnali iktatás, tulajdonilap-szolgáltatás, ügyintézés. Milyen próbaüzem során, kik vették át és helyezték üzembe ezt a rendszert? Mennyibe került eddig, és mennyibe fog még kerülni, hogy legalább a gépesítés elõtti színvonalat el lehessen érni (Az elnök a csengõt megkocogtatva jelzi az idõ leteltét.), továbbá ehhez mennyi idõre van szükség?

Tisztelettel várom válaszát. (Taps a jobb oldalon.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap