Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Úr! Az Országgyûlés által a múlt évben elfogadott közlekedéspolitika többek között sürgetõ feladatként jelölte meg az autópályák kiépítését is az európai fõ tranzitirányokba. E programot a kormány idén júniusban elfogadta, és tízéves idõszakra döntött a továbbépítés ütemezésérõl, feltételeirõl.

Szeretném hangsúlyozni, hogy ebben a programban - szemben az elõzõ idõszak által elindított autópálya-építésekkel -, az új tízéves programban a kormány a közlekedési tárca javaslatára olyan építési és finanszírozási konstrukciót fogadott el, amelynek eredményeképpen az ezek után megépülõ autópályákon a jelenlegi 25-35 forint közötti kilométerdíjjal szemben mai áron maximum 8-10 forintos kilométerdíjat lehet megállapítani.

A kormányhatározatban a Európai Unió úgynevezett transzeurópai hálózatába illeszkedõ útvonalak szerepelnek: M3-as, M0-ás, M7-es, M5- ös. Közülük az M3-as és az M5-ös egyes szakaszainak megépítése a Tiszántúl és Békés megye közötti közúti közlekedés javításához is hozzájárul.

Sajnos, a nemzetgazdaság teljesítõképességét figyelembe véve, a közlekedési kormányzat jelenleg nincs abban a helyzetben, hogy a határozatban megfogalmazott programon túl, konkrét határidõvel, további gyorsforgalmi utak építését vállalja. Ennek ellenére dolgozunk az ország teljes gyorsforgalmi hálózati tervén, és e koncepció keretében Békés megyét érintõen a Szeged-Makó-Nagylak-autópálya megépítésén, a Románia felé irányuló tranzitforgalom elõsegítése érdekében.

(14.10)

Ezen túlmenõen a terveinkben szerepel a Kecskemét-Békéscsaba-Gyula, valamint a Budapest-Szolnok-Debrecen között megépítendõ gyorsforgalmi út (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi az idõkeret leteltét.), továbbá a Szeged-Békéscsaba-Debrecen közötti gyorsforgalmi út létesítése. Köszönöm.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap