Bogárdi Zoltán Tartalom Elõzõ Következõ

BOGÁRDI ZOLTÁN (MDF): Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Július 1-jétõl ismét emelkedtek az autópályadíjak az M5-ösön, 850 forintról 1000 forintra. A használók eddig is megfizethetetlenül magasnak tartották a díjat, tiltakoztak - mindhiába.

A kormány azzal érvel, hogy garantálnia kell a jogbiztonságot a befektetõknek Magyarországon, így a mostani szezonális árak is indokoltak. Másképpen vélekednek errõl az érdekeltek. Tekintettel arra, hogy nem világos, milyen költségek alapján számol a kormány, fel kell tennem a kérdésemet, de elõtte némely információ:

A minisztérium egyik vezetõje a Magyar Közlekedési és Fuvarozási Egyesület közgyûlésén azt közölte, hogy az M5-ös már elkészült szakasza 15 milliárd forintba került. Amikor írásban megkérdezték a minisztériumtól, hogy mibõl is tevõdik össze ez a 15 milliárd, már csak 10 milliárdot közölt a minisztérium. Erre szakértõket kértek fel, állapítsák már meg, mennyibe kerülhetett egyáltalán ez az autópályaszakasz. A szakértõk egyértelmûen megállapították: semmiképpen nem kerülhetett többe, mint 8 milliárd forintba.

Ebbõl adódik a kérdés: hová lett 7 milliárd forint? Keressük ezt a 7 milliárdot, tekintettel arra, hogy a beruházási költség majdnem 50 százalékáról van szó. Nagyon érdekes egyébként a miniszter úr ezzel kapcsolatos nyilatkozata; õ azt mondta, nincs meg, de nem is tûnt el.

Kérem ezért államtitkár urat, legyen szíves, árulja el nekünk, milyen alapon számítják ki az M5-ösön az autópályadíjakat.

Köszönöm. (Taps az ellenzéki pártok padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap