Alföldi Albert Tartalom Elõzõ Következõ

ALFÖLDI ALBERT (MSZP): Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Miniszter Úr! Tisztelt Ház! Az elmúlt hetekben, hónapokban többször hallottuk az Útinform tájékoztatását, hogy kátyúzzák az 51-es számú fõutat Soltnál, Kalocsa környékén, a Délvidéken. Mindez nagyon fontos, és érzékelteti, hogy a tárca vezetõi a lehetõségekhez mérten sokat próbálnak tenni azért, hogy az ország kifáradt, leromlott úthálózatát valahogy mûködtessék. A mindennapi gondok kezelésén túlmenõen reményt adott a megújulásra, hogy a tárca az ország számos térségében elkezdte, és folytatja a fontosabb fõútvonalak rehabilitációját.

Hosszú hányattatás és visszafejlesztés után az elmúlt évben az 51- es számú út is bekerült ebbe a rehabilitációs körbe. Így reménykedtünk, hogy térségünkben is rövid távon érzékelhetõ javulást tapasztalhatnak a polgárok. Erõsítette a bizalmat, hogy bírom miniszter úr ígéretét arra, hogy a rehabilitációs program keretében 2,5 milliárd forintot költenek az 51-es számú fõút legrosszabb, legveszélyesebb szakaszaira. Az 1998 végéig tartó programot az elmúlt évben néhány kicsi szakaszon meg is kezdték. Ha a rossz szakaszok munkába vétele a jelenlegi ütemben folyik, akkor a vállalt programnak jó esetben az egynegyede fog megvalósulni.

Mindezért szeretném megtudni, hogy a fõút legveszélyesebb és legrosszabb szakaszainak rehabilitálását milyen ütemben tervezik. Átépítik-e az árvízvédelmi töltésen, Harta körzetében lévõ lélekvesztõ, rendkívül balesetveszélyes útszakaszt? Mikor kezdik meg a Kalocsa-Dunapataj, valamint a Kalocsa és a leendõ szekszárdi Duna-híd csomópontja közötti szakasz építését? Bízva miniszter úr korábbi ígéretében: ugye nemcsak kátyúzzák, hanem rehabilitálják is a közeljövõben az 51-es számú fõutat?

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap