Lotz Károly Tartalom Elõzõ Következõ

DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Képviselõ Úr! Tisztelt Ház! A kérdésére azt kell válaszolnom, hogy kátyúzzuk is, és rehabilitáljuk is egyidejûleg az 51-es számú fõutat. A szakértõk szerint a 192 kilométer hosszú fõút több mint fele szorul korszerûsítésre. Ebbõl közel 70 kilométer a forgalom számára legveszélyesebb szakasz. Ennek átépítése került be az elõzetes programba. Az Európai Beruházási Bankkal megkötött második korszerûsítési programban elõnyt élveznek azok az utak, amelyeket a Phare is támogatásban részesít. Az 51-esre sajnos nincsen Phare-támogatás. Ez a bizonyos Phare-támogatás itt még egyelõre nem sikerült, de igyekszünk ismételten megpróbálni, hogy lehet-e ide is bekapcsolni. A hitelen felüli részt az Útalap sajnos csak korlátozott mértékben tudja fedezni, ezért eddig két - a Tass és Szalkszentmárton, valamint a Dunavecse és Apostag közötti - szakasz rehabilitációjára került sor, mintegy 120 millió forint költséggel.

Ez év májusában kezdték meg az Apostag és Solt közötti mintegy 10 kilométeres útszakasz felújítását, amelynek költsége mintegy 250 millió forint. A napokban hirdetünk eredményt a Kalocsa utáni 12 kilométeres szakasz pályázati programjáról, a jövõ évben várható az 51., 52. számú fõutak solti körforgalmi csomópontjának kiépítése. Pest és Bács megyében további négy szakasz korszerûsítésének elõkészítése van folyamatban. Ennek részeként szakértõk vizsgálják az ön által is kritikusnak ítélt, Solt-Dunapataj közötti árvízvédelmi töltésen lévõ útszakasz lehetõségét. Várhatóan ez év szeptemberében döntünk errõl. A miskei elágazás és a leendõ szekszárdi Duna-híd csomópontjához csatlakozó útszakasz felújítását a hídépítés munkálataihoz igazítjuk. A megkezdett és tervezett munkák ütemét 1998-ban az Útalap-bevételek függvényében is gyorsítani kívánjuk.

Szeretnénk elérni, hogy az 51-esen a minõségjavulást az ott közlekedõk is érzékelhessék. Természetesen a rossz állapotú szakaszokon továbbra is rendszeres kátyúzással teremtjük meg a lehetõséget a normális közlekedésre. Ezeket tudom jelen pillanatban elmondani. Reméljük, hogy ez gyorsított ütemben folyhat jövõre. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

(16.10)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap