BARSINÉ PATAKY ETELKA (MDNP): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Miniszter Úr! Megalakult a Budapesti Agglomerációs és Fejlesztési Tanács, és úgy hiszem, ez módot adna a tárcának és a kormánynak arra, hogy átgondolja az erre a térségre, nevezetesen az agglomerációra vonatkozó autópályadíj politikáját.
Mirõl van szó? A fõváros és a közvetlen környezetében fekvõ települések élete nem választható el egymástól. Az ingázók napi élete és a napi munkába járása kötõdik magához az autópályához, és egy esetleges autópályadíj-fizetésre számítnak, illetve attól tartanak. Általában véve rövid távon használják az autópályát, de naponta.
Vegyünk egy külföldi példát! Párizsból a kivezetõ déli irányú autópályán 60 kilométerre van az elsõ kapu. Ha megnézzük a keleti irányba kivezetõ autópályát, akkor ott 45 kilométerre van az elsõ kapu. Ha veszünk egy magyarországi példát, akkor Gödöllõ 26 kilométerre van Budapesttõl.
Tud-e tenni a minisztérium együtt a Budapesti Agglomerációs és Fejlesztési Tanáccsal azért, hogy az agglomerációban a napi munkába járókat ne terhelje autópályadíj, vagy a kapuk áthelyezésével vagy helyi kedvezménnyel vagy esetleg egyéb és más módon?
Várom a miniszter úr válaszát. (Taps az ellenzéki padsorokból.)