Világosi Gábor Tartalom Elõzõ Következõ

DR. VILÁGOSI GÁBOR belügyminisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselõ Asszony! Az elmúlt években, annak dacára, hogy egyre több személygépkocsi vesz részt a közúti forgalomban, hála istennek csökken, és minden évben egyre-egyre csökken a halálos közúti balesetek és a közúton meghaltak száma, ami nagyon jó és biztos tényadat.

Ugyanakkor nem mondható el ilyen kedvezõ statisztika pont az ön által felvetett segédmotoros kerékpárral közlekedõknél. 1996-ban 1671 volt a segédmotoros kerékpár vezetõje által, illetve az õ sérelmére okozott közlekedési baleset, ami személyi sérüléssel járt. Ezeknek a baleseteknek a 86 százaléka lakott területen belül történt.

Az elmúlt évben az elõbb említett számból 63 személy vesztette életét, 1608-an pedig megsérültek, és sérülésük túlnyomó többségben fejsérülés volt. A tapasztalatok szerint tehát a segédmotoros kerékpárt vezetõk a különösen veszélyeztetett közlekedõk kategóriájába tartoznak.

Tisztelt Képviselõ Asszony! Lehet menni 40-50 km/óra sebességgel ezeken a segédmotoros gépeken, és bizony még csak alátámasztja ezt a rendelkezést - amit ön valóban helyesen tud: '98. július 1-jével kötelezõ lesz az ilyen segédmotoros kerékpárokon utazóknak, tehát a vezetõnek és az utasnak is, a bukósisak viselése -, hogy pontosan a fiatalok nagyon sokszor sajnos meggondolatlanul gyorsan mennek, az öregek pedig sérülékenyebbek.

Az én véleményem az, hogy pontosan a fiatalok, a gyerekeink (Az elnök a csengõ megkocogtatásával figyelmeztet az idõ leteltére.) és a szüleink érdekében ez a rendelkezés szükséges, és a statisztikák is ezt támasztják alá. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok padsoraiban.)

(16.00)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap