Lotz Károly Tartalom Elõzõ Következõ

DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Tisztelt Ház! Elnök Asszony! Képviselõ Úr! Engedje meg, hogy elöljáróban ismételten leszögezzem: a jelenlegi fizetõ autópályák díjasításáról még az elõzõ kormány döntött. A jelenlegi kormány a díjak csökkentése végett változtatott a finanszírozási arányokon.

Az ez év májusi határozatában kimondta a kormány, hogy az állami szerepvállalás mértéke növekszik; nem épülhet magyar autópálya jelentõs állami szerepvállalás nélkül.

Mindezek eredményeként szándékaink szerint az M3-as díja mintegy fele lesz az M5-ösének és mintegy harmada az M1-es autópályán ma fizetendõ használati díjnak. Ezenkívül külön kedvezményrendszer készül a gyakori használók, a helyi lakosok, vállalkozások részére. Ez a kedvezmény elérheti a 40-50 százalékot is.

Gödöllõ térségében - egy nagyságrendet mondok - pillanatnyi számítások szerint nem fogja elérni a két autóbuszjegy árát, tehát mintegy 150 forintnak a nagyságrendjét - ha ezeket figyelembe vesszük - a helyi lakosok, gyakori használók részére.

Konkrét kérdéseire megkísérlek gyorsan válaszolni. Valószínûleg félreértésen alapszik az elsõ kérdése. Az M3-as nem koncessziós rendszerben épül, ezért a koncessziós szerzõdés módosítási igénye sem merülhetett fel. Talán nem az M3-asra akart rákérdezni. Mivel most határozottan ezt ismételte meg, valószínûleg itt talán félreértés lehet.

Az M1-es fizetõ szakaszán várható díjalakulással kapcsolatos helyzetben rossz úton járnék, ha a bírósági eljárás eredményét bármilyen találgatásokkal befolyásolnám. Ezért nem kívánom befolyásolni ilyen módon a bíróság döntését. Erre nem tudok jelen pillanatban érdemi választ adni.

A matricás kérdést pedig (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi az idõ leteltét.), jelezném, a legközelebbi alkalommal tudom elmondani, mert ez egy bonyolult dolog. Ha még egyszer fog kérdezni, majd válaszolok erre. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap