Pusztai Erzsébet Tartalom Elõzõ Következõ

DR. PUSZTAI ERZSÉBET (MDNP): Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõtársaim! 1997. szeptember 16-án a Magyar Demokrata Néppárt nevében interpellációt intéztem a népjóléti miniszter úrhoz, megkérdezve, hogy milyen szakmai elõkészítés után született a miskolci kórházak összevonására vonatkozó kormányhatározat. Különösen azért, mert a '97. április 25-én megszületett népjóléti minisztériumi közlemény olyan típusú feltételt nem szabott a pályázat benyújtásához, hogy csak összevont kórházakkal lehet pályázni. Ezek után, augusztus 29-én jelent meg a kormányhatározat, amely arról szólt, hogy Miskolc csak akkor pályázhat - tehát el sem indíthatja a folyamatot -, ha két kórházát szervezetileg összevonja. Már eleve kérdéses, hogy milyen tervezést mutat ez a folyamat. Hiszen áprilisban megjelenik a Népjóléti Minisztérium közleménye, és augusztus 29-én, két és fél hónappal a pályázat beadási határidejének lejárta elõtt megjelenik egy kormányhatározat a két kórház összevonásáról.

Tisztelt Képviselõtársaim! Most azért kértem szót, mert az azóta eltelt események pontosan bizonyítják, hogy ennek a kormányhatározatnak semmiféle komolyabb elõkészítése nem volt. Nem volt a kormányhatározatnak szakmai elõkészítése, hiszen a két kórház rekonstrukciójának elõkészítése korábban már más szerkezetben megtörtént, be is nyújtották ezt a pályázatot, és a tavaszi népjóléti minisztériumi közlemény szerint nem is kellett volna a pályázatokat megújítani. Ezek után, két és fél hónappal a határidõ lejárta elõtt, ha most az önkormányzat a kormányhatározatnak eleget akar tenni, át kell dolgoznia a rekonstrukciós terveket. Vajon készült-e számítás arról, hogy ez mennyibe kerül?

A kormányhatározat megjelenése óta indult el az a munka, amelyben felmérik, hogy az összevonás különféle módjai egyáltalán hogyan valósíthatók meg, felmérik azt, hogy mi mennyibe kerül. Ez olyan szinten igaz, hogy nincsenek adatok arról, hogy a konyha összevonható- e vagy sem, melyik kerül többe, a külön rekonstrukció vagy az összevonás, nincsenek adatok arról, hogy a mosoda összevonása és együttes mûködése mennyibe fog kerülni, csak elképzelések, tervek és gondolatok vannak számítások nélkül.

Felhívom figyelmüket arra, hogy - éppen az önkormányzatnál történt egyeztetések alapján - a résztvevõk megállapították, hogy az összevonás végrehajtását nagyon sok olyan technikai, szervezési, munkajogi kérdés tisztázása elõzi meg, amely idõigényes. Mûködõképes összevont kórházi szervezet megfelelõ elõkészítés és átgondolás alapján jöhet létre. Az elkapkodott összevonás mûködésképtelenséget eredményezhet. Nos, tisztelt képviselõtársaim, a kormányhatározat megszületése után kezdõdött el minden megalapozó munka. Kérdés tehát ezek után: milyen elõkészítés alapján született meg a kormányhatározat? A Belügyminisztérium munkatársai még csak nem is tudnak róla - nemhogy az elõkészítõ munkában részt vettek volna, tisztelt képviselõtársaim.

Ilyen elõkészítés alapján valóban az a kérdés vetõdik fel, amit a helyi sajtó hónapok óta folyamatosan taglal: vajon kinek a személyes érdekérõl van itt szó? Nem véletlen, hogy ezen az alapon fölvetõdik, hogy kinek szándékoznak - az önök jó szokása szerint - fõigazgatói állást csinálni Miskolcon. (Dr. Toller László: Pusztai Erzsébetnek.) Vagy melyik nõgyógyász az, akinek a pályázatát lehetõvé akarják tenni? Az egész város ezekkel a találgatásokkal van tele, tisztelt képviselõtársaim! Egy ilyen elõkészítetlen és megalapozatlan döntés után ezen nem lehet csodálkozni. Nagyon rossz precedens, amit önök ezzel a módszerrel teremtenek.

Köszönöm figyelmüket. (Taps az MDF és az MDNP padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap