Lotz Károly Tartalom Elõzõ Következõ

DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Asszony! Elöljáróban szeretném lerögzíteni, hogy az M3-as autópálya fõvárosi bevezetõ szakaszának zajvédelme nem a kormány, hanem a Fõvárosi Önkormányzat hatáskörébe tartozik - ezt bizonyára tudják -, ezért válaszomat a tõlük kapott tájékoztatás alapján adom meg.

(A jegyzõi széket dr. Trombitás Zoltán foglalja el.)

A 3-as számú városi fõút építésének elõkészítésekor, a '70-es évek végén, külön zajvédelmi terv még nem készült. A zaj- és rezgésvédelemrõl, illetve a határértékekrõl szóló jogszabályok hat évvel késõbb léptek hatályba. A szabályozások megjelenését követõen az úthoz közeli lakóépületeket - amennyiben a lakók hozzájárultak - úgynevezett passzív zajvédelemmel látták el, ami kapcsán nyílászárók cseréjét, a hangszigetelést mindenféle egyéni lehetõség szerint, a házaknak és lakásoknak a passzív védelmét végezték el.

(14.20)

Jelenleg a lakások többségében a nappali zajterhelés ugyan a határérték alatt van, néhány szakaszon azonban az éjszakai terhelés csekély mértékben, de valóban meghaladja a határértéket.

Az átfogó zajvédelmi tanulmány a fõvárosban ez év októberében készült el a 3-as fõút XIV. és XV. kerületi szakaszait illetõen. A következõ megoldások merültek fel a javaslatok között: a passzív zajvédelem folytatása, sebességkorlátozás elõírása, zajárnyékoló fal építése, illetve szintbeli keresztezõdés létesítése.

Közelítõ számítások szerint a XV. kerületi szakaszon 3-4 méter magas zajárnyékoló fal megépítése körülbelül 400 millió forintba kerülne. Tekintettel ennek a nagyságrendjére, a fõváros egyelõre a passzív zajvédelem folytatását részesíti elõnyben. Hosszabb távon azonban - hangsúlyozom: nem azonnal, hanem hosszabb távon - zajárnyékoló fal megépítésére a fõvárosi önkormányzat lehetõséget lát. Erre azonban jelenleg idõpontot még nem tudok adni.

Köszönöm szépen.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap