Sasvári Szilárd Tartalom Elõzõ Következõ

SASVÁRI SZILÁRD (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Úr! A közelmúltban már kérdéssel fordultam a miniszterelnök úrhoz a Dél-Buda-Rákospalota metróvonal építése tárgyában. Akkor felhívtam a figyelmet, hogy a dinamikusan fejlõdõ dél- budai térség igényli, hogy a metróvonal az eredeti tervektõl eltérõen egészen Õrmezõig, esetleg Gazdagrétig épüljön meg. A kérdésre akkor a miniszter úr válaszolt. Elismerte, hogy az Õrmezõtõl a városhatárig terjedõ terület fejlõdése valóban indokolttá tenné, teszi a vonal késõbbi meghosszabbítását. Megnyugtató, hogy már a tervezésnél figyelembe vették a hosszabbítás lehetõségét, és mûszakilag úgy alakították ki a vonal õrmezõi pontját, hogy az építés - különbözõ források bevonásával - bármely idõben folytatható legyen.

Azt is tartalmazták a tervek, hogy az épülõ metró Etele téri végállomásának másik kijárata Õrmezõn legyen. Itt autóbusz- végállomások, nagyobb méretû ingyenes parkolók kialakítása lenne megvalósítva. Így az õrmezõi kapcsolattal közvetlenül kiszolgálható lenne a Gazdagrét és Budaörs felõl érkezõ polgárok városközpont felé irányuló utasforgalmi igénye is.

Tisztelt Államtitkár Úr! Nem jutott már azonban idõ arra, hogy kérdésem második részét is megválaszolhassa, ami miatt ma egyre több megkeresést kapok. Ezért idõszerû e probléma újabb fölvetése. Kérdezem, milyen megoldásokat terveznek az elõvárosi vasúthálózat fejlesztése kapcsán, részben a metró építése miatt, részben attól függetlenül is, például úgy, hogy a Kelenföldtõl a Déli pályaudvarig tartó hétperces szakaszhoz beillesztik a városi tömegközlekedést annak érdekében, hogy a dél-budai régió lakói minél könnyebben kapcsolódhassanak be a város tömegközlekedésébe.

Tekintve, hogy az elõvárosi vasút kérdése a MÁV fejlesztéseinek és a fõvárosi terveknek az összehangolását igényli, ezért kérdezem, mire számíthatunk ebben az ügyben.

Tisztelettel várom válaszát. (Taps az ellenzéki padsorokban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap