DÖGEI IMRE (FKGP): Mélyen tisztelt Elnök Úr! Államtitkár Asszony! Sajnos nem tudom elfogadni ezt a választ, mert valahogy mindig kikerüljük a vízi út fontosságát, az egyik legbiztosabb szállítási útvonalat. Akkor, amikor a negyven év szocializmus terhét nyögjük még mindig, a Mahart vette át ezt a hajótársaságot. Azonban én úgy tudom, lényegesen lecsökkent a hajópark száma, ugyanakkor a magyar tengerészek jelentõs része munka nélkül van vagy idegen hajókon dolgozik.
(15.30)
A megmaradt hajók rossz állapotúak, vagy máltai lobogó alatt futnak. Munkát ezeken a hajókon inkább kap az ukrán tengerész, mint a magyar. Bizonyos volt vezetõk az egykori vállalati kapcsolataikat ukrán érdekeltségû vállalatokban kamatoztatják, a hazainál ötször nagyobb szállítási teljesítményt elérve.
Mélyen tisztelt Államtitkár Asszony! A kérdés fontosságára és az interpellációra való tekintettel, a szakma lényegére vonatkoztatva az elképzeléseinket, nem tudom elfogadni a választ. Köszönöm. (Taps az FKGP padsoraiban.)