Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Úr! A fõváros forgalmát közlekedõként vagy szakemberként, vagy közlekedõként és szakemberként régóta vizsgálva, azt hiszem, mindannyian azt állapíthatjuk meg, hogy a fõváros útjai túlzsúfoltak, és az a hálózat, amely jelenleg a forgalmat kénytelen lebonyolítani, gyakorlatilag alkalmatlan arra, amit a motorizáció következtében el kellene viselnünk.

Ezért az autópálya, illetve a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésérõl szóló kormányhatározat az egyik legfontosabb elemként a következõ tíz esztendõben az M0-ás körgyûrû M3-as, M5-ös autópálya közötti szakaszának megépítését jelölte meg. Ez a szakasz körülbelül 45 kilométer - nyilván a nyomvonalaktól függõen - hosszúságú, és mintegy 70-90 milliárd forintba kerül mai áron, ami rendkívül nagy beruházási összeget jelent. A fõvárossal közösen azon dolgozunk, hogy ez a beruházás minél gyorsabban valósuljon meg.

Valóban komoly nyomvonalproblémák vannak a körgyûrû délkeleti szakaszának megalkotásakor. Eddig körülbelül kilenc olyan konkrét nyomvonalváltozat készült el, amelyet már a lakosság is látott vagy vitatott, de egyik sem elégítette ki azokat az igényeket - még a korszerû nyomvonalvezetés, tehát az esetleges védõsávok, mélyvezetés választásával sem -, amelyeket a lakosság méltán igényel.

Ezért most újabb két változat vizsgálata van folyamatban, amely Vecsés térségében a külsõ vonalon menne el a fõvárostól, és így a településektõl valamelyest távolabb. Ha ebben a formában sikerül a fõvárossal, illetve az érintett önkormányzatokkal megegyezni, akkor megindulhat végre ennek a szektornak (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi az idõkeret lejártát.) az engedélyezési eljárása.

Köszönöm szépen. (Taps az MSZP padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap