Farkas Gabriella Tartalom Elõzõ Következõ

DR. FARKAS GABRIELLA (MDNP): Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! A Matáv szolgáltató tevékenységének egy anomáliájára szeretném szíves figyelmét ráirányítani. Általában nem értem, hogy mi az oka annak, hogy a Matáv szolgáltatásai az európai átlagot messze meghaladóan drágák. Azt pedig végképp nem értem, hogy a Matáv magatartása ügyfeleivel olyan, mintha azt nem a Ptk., nem a kötelmi jog szabályozná, hanem valamilyen furcsa hatóságosdi.

Budapesten egyre több az olyan telefon-elõfizetõ, aki más lakásba költözik, és egyúttal kéri telefonja áthelyezését is. Arra általában választ sem kap, hogy ez irányú megrendelését - mert ez nem kérés, ez megrendelés - mikor teljesítik. A készüléket nem kapcsolják ki, de a költözést követõen havonta számlát kap régi lakásán lévõ telefonja alapdíjáról és a készülék bérleti díjáról, természetesen áfával. Ha a költözés többes cserével történik, és nem ritkán mindegyik költözõnek van telefonja, akkor három-négy hónapig több családot egyszerre érint ez a díjszedés. Erre a viccben azt lehetne mondani, hogy ügyes, nagyon ügyes. A Matáv azonban nem egy viccnek a szereplõje, hanem az állampolgárok szerzõdõ partnere.

Az lenne a kérdésem: tud-e a minisztérium azért tenni valamit, hogy a Matáv úgy viselkedjék, mint egy szolgáltató, és betartsa a szerzõdésekre vonatkozó szabályokat? Várom szíves válaszát. (Taps a jobb oldalon.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap