Lotz Károly Tartalom Elõzõ Következõ

DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Asszony! A távközlési szerzõdésekrõl szóló 243/97. kormányrendelet intézkedik a távbeszélõ-állomás áthelyezésérõl. Ennek alapján a szolgáltató a területéhez tartozó primer körzetben az elõfizetõ által megjelölt helyen köteles a szolgáltatás igénybevételérõl biztosítani. Amennyiben a szolgáltató az elõfizetõ áthelyezési kérelmét 60 napon belül nem tudja teljesíteni, köteles a várható áthelyezés idõpontjáról év, negyedév megjelölésével tájékoztatást adni.

Amit ön kérdez, az elsõsorban az elõfizetõi jogviszonynak a kérdése, és az ezalatt történõ számlázás. A kérelem bejelentésétõl az áthelyezési igény teljesítéséig szünetel az elõfizetõi jogviszony a törvény szerint. A szolgáltató ezért díjat nem számlázhat, ha mégis díjfizetés történt volna, köteles azt jóváírni vagy visszafizetni. Abban az esetben, ha az elõfizetõ a távbeszélõ-állomás áthelyezését kezdeményezi, és nem rendelkezik az áthelyezés konkrét idõpontjáról, a szolgáltató 15 nap elteltével a régi állomást leszereli, egyidejûleg intézkedik a számlázás megszüntetésérõl.

Gyakran elõfordul, hogy az elõfizetõ olyan lakásba költözik, ahol szintén mûködött elõfizetõi állomás és a lakás régi tulajdonosa nem rendelkezett az elõfizetõi jogviszony sorsáról. Amennyiben és ameddig a régi tulajdonos nem nyilatkozik, addig az új lakástulajdonos telefonáthelyezési kérelmét a szolgáltató nem tudja teljesíteni, ilyen esetben a régi elõfizetõ részére továbbra is küldik a számlát.

Összegezve tehát, a távbeszélõ-állomások áthelyezése esetén szolgáltatás nélküli ellenszolgáltatásnak semmilyen jogszabályi alapja nincs, és errõl a Hírközlési Fõfelügyelet ellenõrzése során (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi a felszólalási idõ leteltét.) szigorúan gondoskodik.

Köszönöm szépen. (Taps a bal oldalon.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap