Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Úr! Ha nagyon röviden akarnék válaszolni, akkor azt mondhatnám, hogy a legfontosabb garanciális elem az lenne, ha kiépülne Magyarország gyorsforgalmi úthálózata, ha olyan, városokat elkerülõ úthálózatunk lenne, amely önmagában lehetõvé tenné azt, hogy erre hálózatra terelõdjön a forgalom, és ezen bonyolódjon le különösen a tranzitforgalom. Ezt célozza a közlekedéspolitika, és ezt fogadta el maga a parlament is.

Természetesen, amíg ennek a kiépülése zajlik, folyamatban van a következõ körülbelül egy évtizedben, addig is meg kell tenni minden intézkedést és minden jogszabályi korlátozást, ha az lehetséges, hogy csökkentsük a lakott települések terhelését.

Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a közúti közlekedésben alapelv, hogy mindenkinek joga van a közutak használatára, és csak általános, egyetemleges korlátozásokat enged meg a törvény és a jogszabály. Tehát olyan jellegû diszkrimináció, hogy a nemzetközi forgalomban résztvevõ külföldi kamionok bizonyos utakra, útszakaszokra nem hajthatnak föl, ma már törvényi értelemben egyértelmûen megengedhetetlen. A kétoldalú megállapodásokban - ahogyan ön is említette - elvileg mód nyílna ezeknek korlátozott érvényesítésére, de ma már nem lehet találni Európában olyan partnert, aki hajlandó lenne a korábbi szerzõdéseket ilyen szellemben áttárgyalni, hiszen - és ezt még egyszer ki kell fejtenem - a megoldás a hálózatban van. Nem is lehet, gazdaságilag sem lehet fölterelni autópályákra addig a tranzitforgalmat, amíg legalább a legelemibb elemei, tehát az európai folyosó - 1-es, 5- ös, 3-as, 7-es autópálya - ki nem épül Magyarországon. Ez jelenti a végsõ megoldást. Addig azonban több korlátozást be fogunk vezetni; erre a következõ percben térek ki.

Köszönöm.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap