Kovács Kálmán Tartalom Elõzõ Következõ

KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselõ Úr! Nagyon köszönöm a kérdést, és szeretném rögtön nem kis büszkeséggel elmondani, hogy az a közlekedéspolitika, amelyen '90 óta éveken keresztül dolgozott a parlament, és '94 végén e kormányzati ciklusban elfogadott, igen jelentõsen javított közútjaink közlekedésbiztonságán. 1970-ben alig egymillió gépjármû közlekedett az utakon, ma több mint háromszor annyi, mégis ma a balesetek száma a halálos balesetek számát tekintve kevesebb, mint 1970-ben, és a súlyos balesetek száma az 1970-es színvonalon van. Fele annyi a halálos balesetek száma, mint 1990-ben, ami a magyar közlekedés legszomorúbb esztendeje volt.

Ez nagymértékben annak köszönhetõ, hogy a közlekedéspolitikának megfelelõen nagyon sok városelkerülõ út, autópálya és igen sok úthálózati bõvítés történt a biztonságos közlekedés érdekében. Ezt a programot folytatni is fogjuk, hiszen a következõ négy esztendõben mintegy huszonöt további városelkerülõ utat építünk, és körülbelül húsz helyen történik sávbõvítés harmadik vagy negyedik sávban. Többek között a 44-es számú fõút Békés megyei szakaszát is korszerûsítjük; a több mint egymilliárd forintos beruházás Phare-támogatással és EIB-hitellel fog megvalósulni.

A három sávvá alakításnak azonban az a szakmai feltétele - és ezért van az, hogy bizonyos területeken nem élünk vele, és nyilván a források hiánya miatt is -, hogy akkor érdemes az úgynevezett elõzõsávokat kiépíteni, ha mintegy 8-10 ezer gépjármûegység/nap forgalmat tud az az útvonal fölmutatni.

(16.10)

Sajnos még az ilyen utakon is csak korlátozott számban tudunk harmadik sávot építeni.

Visszatérve tehát a Békés megyei utakra, akár a 4-es, akár a 44- es utakra vonatkozóan akkor és olyan helyen történik a háromsávosítás, ahol a 8-10 ezer jármûegységet el fogja érni az út.

Köszönöm szépen. (Szórványos taps.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap