Csiha Judit Tartalom Elõzõ Következõ

DR. CSIHA JUDIT tárca nélküli miniszter: Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Ház! Kedves Képviselõ Úr! Mint ön elõtt is ismert, a privatizáció történelmének dokumentumai a különbözõ törvényekben különbözõ módon vannak szabályozva.

A nyilvánosság számára talán a leginkább hozzáférhetõek azok a dokumentumok, amelyeket a levéltári törvény alapján a levéltárban helyezünk el folyamatosan. Ezek az egyes pályázatokról, azok elbírálási szempontjairól és a döntés körülményeirõl szóló emlékeztetõk. Ezt az intézményt nem olyan nagyon régen vezette be a törvény. Ezt az 1995. évi XXXIX. törvényben szabályoztuk, a kormány javaslata szerint. Ennek megfelelõen készülnek az igazgatósági ülésekrõl az emlékeztetõk, és folyamatosan, azok jóváhagyása után kerülnek átadásra a levéltár számára. Az azóta meghozott döntéseknek egy kisebb hányada került át még eddig természetesen, hiszen az iratokkal együtt kell ezt átküldeni.

A másik rendezés pedig a nyolc év privatizációjának az iratait jelenti, amelyek a normál, minden állami szervezetben szokásos irattározási, ügykezelési szabálynak megfelelõen irattári rendbe szervezõdnek. Tekintettel arra, hogy az elmúlt évek során jó néhány alkalommal került sor szervezeti összevonásokra, szétválasztásokra, fizikailag is más és más helyre költözött a szervezet, ezért csak az elmúlt év elején kezdõdhetett meg az iratok irattári rendbe történõ összeszerkesztése.

Az ÁPV Rt. korábbi elnöke jó fél évvel ezelõtt már egy alkalommal nyilatkozott arról, hogy az iratok és a dokumentumok összerendezése folyamatban van, és az eddigi becslések szerint az iratok 80-90 százaléka áll rendelkezésre. Amelyik nem áll rendelkezésre, annak utólagos rekonstrukcióját végezzük. Köszönöm.

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap