Sasvári Szilárd Tartalom Elõzõ Következõ

SASVÁRI SZILÁRD (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! Miközben az épülõ autópályák díjairól egyre több szó esik és újra-újra föllángolnak a viták, addig egyre kevésbé esik szó azokról az autópályákról, amelyeket igazán össze kellene kötni.

Közismert, hogy az ország közúthálózati szerkezete olyan, ami miatt mind a tranzitforgalom, mind a több megyét érintõ belsõ forgalom kényszerûen a fõvároson halad át. Aki ma Hegyeshalomtól Záhonyig vagy Nagylakig szeretne eljutni, az éppúgy kénytelen keresztülhaladni a fõvároson, mint az, aki Székesfehérvárról igyekszik Salgótarjánba vagy Pécsrõl Miskolcra.

Tisztelt Miniszter Úr! A bõvülõ kelet-nyugati kapcsolatok miatt ma egyre nagyobb forgalom zajlik le Nyugat-Európa és a FÁK országai között. Itt is a tranzitforgalom jelenti a legnagyobb gondot. Tény az is, hogy az M0-ás körgyûrû meglévõ szakasza ez alól a forgalom alól a fõvárost nem tehermentesíti. Éppen ezért ma ez a forgalom - az áradó folyó mintájára - a lehetõ legrövidebb utat igyekszik megtalálni. A pesti részen ez a Könyves Kálmán körúton részben megoldódott, rendkívül kedvezõtlen a helyzet azonban Dél-Budán. Itt nincsenek meg azok a feltételek, amelyek az átmenõ forgalom fogadására és átvezetésére alkalmassá tennék ezt az önkormányzati részt. Az emiatt jelentkezõ környezeti károk, a zaj- és légszennyezés rendkívüli módon nyugtalanítja Dél-Buda lakosait. Talán ön is ismer olyan statisztikai adatokat, amely szerint a fõvárosi ráktengely - éppen e jelentõs környezeti hatások miatt - a XI. és a XXII. kerületi részen ér véget.

A kormány döntött az M0-ás körgyûrû továbbépítése tárgyában. Meglepõ módon azonban nem az M3-as és az M5-ös autópálya összekötõ szakasza építésének felgyorsítására tette meg gyorsítási javaslatát, nem ennek adott prioritást, hanem a 2-es út és az M3- as közötti szakasz építésének.

E döntés kapcsán a kérdésem a következõ:

Milyen forgalmi adatok alapján indokolják az M0-ás északkeleti részének elsõbbségét? Mekkora ma az M7-es, M1-es, 6-os út irányából az M3-as felé irányuló forgalom? Az M0-ás körgyûrû délkeleti szakaszának felépítéséig milyen módon kívánják a fõvárossal közösen Dél-Buda forgalmát tehermentesíteni, de legalábbis az itt menõ forgalmat felgyorsítani?

Tisztelettel várom válaszát. (Taps az ellenzék padsoraiban.)

Tartalom Elõzõ Következõ

Eleje Honlap