DR. KOSZTOLÁNYI DÉNES (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Szeretném eloszlatni esetleg az ellenoldalon ülő képviselőtársainkban azt a látszatot, miszerint a Fidesz képviselői túl érzékenyek a médiareklámokra, éppen ezért szeretném szó szerint idézni a bizottsági ülésünkön a Belügyminisztérium helyettes államtitkárának elhangzott szavait:

“Jómagam is úgy gondolom, hogy az a reklám, amit a képviselő úr említett, kifejezetten gusztustalan. Ebben a környezetben majdhogynem felbujtói magatartást tanúsít az a cég, amely ilyen típusú módon akarja a termékeket eladni. Abban is egyetértek, hogy a mai médiák nem mindig szolgálják jól az ügyet. Szeretnék arra is utalni, amikor a sértetteket eszközként használja a média, és a saját érdekeik mentén további megaláztatásoknak teszik ki. Azt gondolom, hogy a közös figyelem a média irányába egy etikai minimum kialakítását hozhatja magával.ö

Így nyilatkozott a Belügyminisztérium helyettes államtitkára, akár kereskedelmi reklámról legyen szó, akár a kormányzat által megfinanszírozott, leforgatott és megjelenített reklámokról.

Én azt hiszem, hogy anyák napja másnapján joggal szóltam arról, hogy olyan a képernyőre nem kerülhet, ahol egy anyukát megütnek. Az a gyerek - ahogy Mátrai Márta mondta -, aki ezt a reklámot látja vagy mélységesen elborzad, vagy súlyos trauma is érheti, különösen akkor, hogyha sokszor látja ezt a reklámfilmet. Azonnali beavatkozásra kell hogy felkérjük az illetékes médiahatóságokat és a reklámozó cégeket is. És emiatt vannak kétségeink, hogy ha ilyen előfordul, mondjuk, egy szándékos kampány mellett, akkor hogy lesz megoldva az, hogy egy év múlva mindenki fogja tudni a feladatát, a törvénnyel kapcsolatos teendőit. Komoly kétségeink vannak efelől.

Köszönöm szépen. (Taps az ellenzéki padsorokban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage