DR. JÓZSA ISTVÁN, a környezetvédelmi bizottság előadója: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Ház! A környezetvédelmi bizottság február 17-én tárgyalta az előterjesztést, és hasonló módon, mint minden előterjesztésnél, ami a közlekedéssel foglalkozott, a környezetvédelmi vonzatok kerültek előtérbe, megvitatásra, majdhogynem attól függetlenül, hogy ez a konkrét előterjesztés most milyen három konkrét módosítással kapcsolatos. Tehát arról, hogy a munka- és pihenőidő szabályozásra kerüljön a magyar jogrendben is az uniós közösségi jogrendnek megfelelően, nem volt különösebb vita, ezt támogatta a környezetvédelmi bizottság többsége. Még azt is mondhatnám, hogy a tachográffal kapcsolatos törvényi rendelkezés kifejezett pozitív támogatásra talált, ugyanis az, hogy ellenőrzött módon történjen az országban az Unióhoz hasonlóan a teherközlekedés, és ennek a technikai eszköze is megfelelő egységes ellenőrzési rendszerben működjön, környezetvédelmi szempontból pozitívan értékelhető.

Felmerült az is, hogy az országban a matricás rendszer bevezetésével örvendetesen jelentős forgalom terelődött át a kisebb átbocsátóképességű kétszer egysávos utakról a nagyobb átbocsátóképességű, ezáltal környezetvédelmi szempontból kedvezőbb, a járművek számára kisebb károsanyag-kibocsátással járó gyorsforgalmi utakra, autópályákra, tehát ilyen értelemben arra a következtetésre jutottunk, hogy noha látszólag ez a törvényi előterjesztés, a közúti közlekedésről szóló '88. évi I. törvénynek a módosítása közvetlenül kevés környezetvédelmi vonzattal rendelkezik, ugyanakkor a hatása környezetvédelmi szempontból pozitív, így a bizottság többsége általános vitára alkalmasnak tartotta.

Köszönöm a figyelmet. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage