DOMOKOS LÁSZLÓ (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tóth Sándor képviselő úr szavaira, azt gondolom, reagálni indokolt, hiszen sok jó gondolat elhangzott azzal kapcsolatban, hogy valóban mit jelent az a kérdéskör a környezeti esetleges többletterheléseken túl azokon a területeken, ahol viszont területfejlesztési hatása, illetve elmaradott térségben felzárkózási hatása van az útépítéseknek, és ha ez elmarad, akkor lehet, hogy a környezet rendben van, de emberek már nem fognak ott élni. És ezen dilemmának a feloldása viszont azt is felveti, hogy viszont annak a terheit, amelyek már megkötött szerződésekhez kötődően esetleg kedvezőbb költségviszonyok közé terelik, akkor valójában az állam jobban jár vagy rosszabbul jár - illetve használói. Ettől olcsóbb lesz a megkötött három szerződés, amely kedvezőbb feltételeket teremt a kivitelezők számára a már leszerződött árakhoz képest.

Ezt a kérdést azért érdemes alaposabban körüljárni, és valószínűleg majd Szanyi úr erre választ is próbál adni nekünk, hogy hogyan érinti a megkötött koncessziós szerződéseket. Mert sokszor most úgy tűnik ezen törvénynek a módosítása, mintha a megkötött szerződésekhez kapcsolódó egyedi könyvviteli, számviteli, kisajátítási, környezetvédelemmel kapcsolatos gondok feloldását szolgálná, és ez nyilván olcsóbbá kell hogy tegye; gyorsabbá, könnyebbé kell tenni a beruházást. De kinek a hasznára? Mert ettől olcsóbbak lesznek a magyar állam számára, az adófizetők számára vagy éppen a díjfizetők számára ezek a leendő autópályák? Módosulnak visszafele ezek a koncessziós szerződések? Az M5-ost látjuk, abban nem hoznak ilyet egy másik törvénytervezet keretében, tehát ez az aggodalom azért fölmerül, azt gondolom, és érdemes lenne talán, ha erre választ is kaphatnánk. Köszönöm.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage