DOMOKOS LÁSZLÓ (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Képviselőtársam a 370 és a 800 kilométer közötti hiányt kereste mégis a 8-as főút kapcsán, ezt ugyanúgy megtehetem a 44-es főút kapcsán is, és nyugodtan állíthatom, hogy egy centiméter útépítés sem kezdődött el ezen a szakaszon sem, pedig benne volt, gondolom, a 800 kilométerben az eredeti tervek szerint. Tóth Sándor képviselő úr, már amikor képviselőként szólt hozzá és nem bizottsági elnökként, akkor körülírta ennek a fontosságát.

De ha megnézzük ennek a törvénymódosulásnak is a mellékletét, a fontosság odáig jutott, kedves képviselő úr - a mellékletet idézem, a 2. számú mellékletet -, hogy az M44-es, Szarvas és Tiszakürt közötti szakasz autóút. Nem ezt ígérték, autópályát ígértek a Kecskemét és Békéscsaba közötti teljes szakaszra, és 2006-os befejezéssel ígérték. Ehhez képest mit olvasok itt? 2003 és 2007 közötti, előkészítés alatt lévő gyorsforgalmi útról van szó, és ennek csak a harmadáról vagy a negyedéről körülbelül.

Itt a differencia, itt a probléma, hogy beszélünk, beszélünk, duma, duma, duma az van a kormánynak, a képviselőknek is; az építkezés, a dolgos, hasznos, hangyaszerű munkák azok meg valahogy elmaradnak. Ez a nagy probléma, és ezt nyugodtan, csendesen, nem cinikusan mondjuk, ahogy Józsa képviselő úr, és nem érti, hogy mi a probléma. Jöjjön el, egyébként szívesen látjuk Mezőkovácsházán is, ha érdekli a kérdéskör ilyen mélységesen ebben az ügyben. És bizony mindenki azt remélte, hogy lesz jövője az autópálya közvetlen környezetében is meg azt követően is 30 perces távolságon belül.

És igazából mi, Békés megyeiek azt panaszoljuk föl, hogy bizony egyetlen olyan autópálya nem fog most megépülni Békés megyében, amely biztosítaná, hogy autópálya legyen, és 30 perces (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) megközelíthetősége legyen. Ez ki fog maradni az önök terveiből is, sajnos.

Köszönöm. (Taps a Fidesz és a függetlenek soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage