TÓTH SÁNDOR (MSZP): Köszönöm a szót, elnök úr. Nyilván egy közlekedéspolitika, egy közlekedéspolitikai irányelv is egy rendszerben történő gondolkodást feltételez. Ebben benne vannak a gyorsforgalmi úthálózatok, benne vannak a vasúti fejlesztések, és benne van az országos közúthálózat fejlesztése is. Egy biztos, hogy minden területen lényeges lemaradásunk van, és gyorsításra van szükség. Tóth István képviselőtársamnak mondanám, mivel nem látja azt a célt, hogy mit is akar tulajdonképpen a kormány. Uniós forrásokból is elindult azoknak a vasútvonalaknak a fejlesztése, amelyek tényleg nemzetközi fontosságúak, és ilyen közlekedési kapcsolatot építenek.

A gyorsforgalmi úthálózat kiépítetlensége nálunk okoz problémát, nem az Uniónak. Nyilván az Unió az eddigi saját 15 országában nem tartotta olyan fontosnak, viszont az M0-ás finanszírozásába azért beszállt. Ha valaki figyeli a híreket, vagy közlekedik ebben az országban, és remélem, Tóth István is közlekedik, bár közben kiment a teremből, látja, hogy épülnek az autópályák. Nagyon sok helyen épülnek az autópályák, gondoljunk csak az M5-ösre több szakaszon, az M7-es végig, az M3-as autópálya Nyíregyháza, Debrecen irányába, Miskolc felé megépült az autópálya. Nem tudom, hogy mit nem lehet látni. Aki közlekedik, azért látja, hogy épülnek az autópályák, és rengeteg autópálya-szakasz van előkészítés alatt is.

Most már nem tudom, hogy hány törvényjavaslattal vagy lezárt törvénnyel kell bejönni a parlamentbe, hogy tényleg pontról pontra minden szakaszt fölsoroljon az ember, de még az előkészület alatt lévő szakaszon is, bár nem számoltam meg, tíz fölötti utat jelent, és az épülő utak száma is legalább ennyi.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage