MOLNÁR LÁSZLÓ (MSZP): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! A törvényjavaslat általános vitájában mindenképpen szeretném megemlíteni, hogy a 2003. év végén elfogadott gyorsforgalmi utas törvényünk alapvetően nem részletezi a kiemelt közcélt, a közérdeket, éppen ezért Pettkó képviselőtársam a környezetvédelemről beszél; én a gyakorlati engedélyezés időszakáról beszélek, amikor a környezet- és természetvédők a gyorsforgalmi utas törvényre hivatkozva olyan előírásokat tesznek, amelyek nagyjából két évre kitolják az első környezetvédelmi engedély kiadásának az idejét.

Ez az egyik kérdés, amit szerintem a mostani módosítással rögzíteni kell, hogy ez a gyorsforgalmi utas törvény 2003-ban nem azzal a céllal született, hogy az egyébként is szigorú környezetvédelmi szabályokat szigorítsuk és a határidőket kitoljuk, hanem annak megfelelően kell ebben részt venni, hogy belátható időn belül elvégezhető legyen a környezetvédelmi értékeket is figyelembe véve a tervezés és engedélyezés, és ennek megfelelően a későbbiek folyamán, azt gondolom, a gazdaságosság, a versenyképesség, a leszakadt régiók felzárkóztatása kell hogy kiemelt célunk legyen.

Éppen ezért egy módosító indítványt is adtam be, amely erre vonatkozik, és éppen az M44-es út engedélyezésére vonatkozó elnyúlt határidő miatt kellett ezt megtennünk.

Köszönöm szépen.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage