DIÓSSY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Ön tehát azt mondja: a nagyotmondás akarása sokszor erősebbnek bizonyul az igazmondás képességénél - idézte Gyurcsány Ferenc miniszterelnök urat. Sajnos a miniszterelnök úrnak igaza volt, az ön interpellációja valóban ezt a nagyotmondást támasztja alá. Miért? Nézzük, mit mond ön! Azt mondja: ígéretükkel szemben egyetlen fillért sem költöttek az elmúlt három év alatt zempléni útépítésekre.

Lássuk: 2002 és 2004 között készült el Borsod-Abaúj-Zemplén megyében s benne a zempléni területen a méra-ináncsi összekötő út korszerűsítése; a garadnai elkerülés; a hidasnémeti-tornyosnémeti elkerülés; a hosszúrévi Sajó-híd- és útkorrekció; a sárospataki körforgalmi csomópont; a sátoraljaújhelyi tehermentesítő; a bükkábrányi kapaszkodósáv; a gesztelyi Hernád-híd; Tokajban a Ladányi út korszerűsítése. A felsorolt beruházások együttes értéke 6,5 milliárd forint, amelyből elkészült 11 kilométer új főút és 8 kilométer alsóbbrendű út korszerűsítése.

A tranzitforgalommal terhelt utak burkolatának 11,5 tonnás teherbírásra történő megerősítése is megkezdődött. A munkák jelentős mértékben érintik a megye úthálózatát, jelenleg folyamatban van a Nyékládháza-Mályi, a Nyékládháza-Polgár és a Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakaszok építése, összesen 84,3 kilométer hosszban. Ezen munkák értéke összesen 9,1 milliárd forint. Épül és ez év közepén átadható lesz a forgalomnak a 3,3 kilométer hosszú mezőkövesdi elkerülő szakasz is 2,9 milliárd forint értékben. 2006-ig megkezdjük az emőd-bükkaranyosi összekötő út 3,7 kilométeres szakaszának felújítását; a 3801-es jelű, Olaszliszka felé vezető összekötő út korszerűsítését 13,3 kilométeren; a 3313-as jelű tiszaújvárosi összekötő út rekonstrukcióját és az Oszlár-Tiszapalkonya elkerülő szakaszok építését a Tiszaújváros Ipari Park és az M3-as autópálya korszerű összekötése érdekében; az M30-as út és a Bosch miskolci telephelyének összekötését; a 37-es úton pedig Sátoraljaújhely tehermentesítését és a Miskolc-Gesztely közötti szakasz négysávosítását.

(15.20)

Ez utóbb felsorolt munkák 11 kilométer főútszakaszt és 24 kilométer alsóbbrendű útszakaszt érintenek, ezek együttes értéke mintegy 7 milliárd forint. Tehát 2002-2006-ban Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 25,5 milliárd forintot költünk fejlesztésre. 2005-ben a megyében az útállapotok javítására 720 millió forint értékben tervezünk fenntartási tevékenységet, elsősorban a forgalombiztonságot leginkább zavaró kátyúk megszüntetését.

Az előzőekben ismertetett felsorolás egyben választ is ad a képviselő úr azon kérdéseire, azt hiszem, hogy mit tettünk az utak érdekében a kormányzati ciklus három évében, valamint arra is, hogy a munkagépek mikor és hol kezdik el az utak építését. Azt gondolom, hogy sokkal inkább érdemes konkrét számokról beszélni, az útépítés konkrétumairól beszélni, semmint vádaskodni, hantaméterről, dumakormányról és egyéb sületlenségekről beszélni.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage