DR. FÓNAGY JÁNOS (Fidesz): Elnök Úr! Államtitkár Úr! Az azonnali kérdés két perce lehetetlenné teszi, hogy a dráguló közúti közlekedés minden kérdéséről szóljak, ezért engedje meg, hogy a kérdésemet egyetlenegy tényezőre összpontosítsam.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a közelmúltban előterjesztést készített, amely szerint az Állami Autópálya Kezelő mintegy 2,6-2,8 milliárd euró, tehát valahol 600-700 milliárd forint közötti kötvénykibocsátást tervez. A GKM anyaga szerint ebből az összegből 283 milliárdot terveznek átadni a Nemzeti Autópálya Rt.-nek, amely ebből visszafizeti az idén márciusban felvett 158 milliárdos hitelt az MFB-nek és 125 milliárdot a CIB Bank által vezetett hitelező konzorciumnak. Ez az a két összeg, amelyek közül egyiket a költségvetés által korábban megfinanszírozott építési költségek visszajuttatására, másikat pedig a folyó évi kifizetésekre fordítják.

A fennmaradó több mint 400 milliárd forintot új gyorsforgalmi utak építésére kívánják fordítani. Jól értem-e, államtitkár úr, hogy ez a megoldás tulajdonképpen nem a magyar autópálya-fejlesztést, hanem a 2005. évi költségvetést kívánja jelentős mértékben megtámogatni, és az önök politikai ígéretkötegébe tartozó gyorsforgalmi útépítésnek az aktuális és a tárgyévi és jövő évi költségvetéseit pedig a következő generáció nyakába kívánja varrni. Várom válaszát.

Köszönöm szépen. (Taps az ellenzéki pártok padsoraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage