DR. CSAPODY MIKLÓS (MDF): Köszönöm szépen, elnök úr, elfogadom az államtitkár urat válaszolónak. Tisztelt Államtitkár Úr! Az ötletes és szép kiállítású hirdetések környezetesztétikai szempontból is előnyösek, mégis a kulturált környezet kialakítására tett kísérletek mindaddig hiábavalóak maradnak, amíg az óriásplakátok és a különféle, engedély nélkül kihelyezett hirdetési felületek megtörik az utcaképet. Így van ez a XI. kerületben, választókörzetemben is, főleg a főútvonalak mentén.

A rendszerváltozást követő években megfelelő szabályozás híján mindenki kedve szerint használta a közterületeket, s bár ez azóta megváltozott, az eredmény még mindig nem mutatkozik. Az óriásplakátok mintegy 80 százaléka az előírt építési engedély nélkül kerül ki a házfalakra, ezeket pedig az önkormányzatoknak nem áll módjukban lebontani - a miénknek sem -, az illegális reklámhordozóknak az önkormányzat csak felszólításokat küldözgethet. Ez pedig nemcsak környezetesztétikai téren okoz problémát, de az önkormányzatoknak is súlyos anyagi veszteség, nálunk a XI. kerületben is. Közterületi reklámról lévén szó, építési engedélyhez kötöttek a panelházak oldalán függő óriásplakátok is, ezek azonban zömmel a főváros által fenntartott főutak mentén találhatók. Ezért volna végre szükség egy egységes, világos és olyan szankciókat is magában foglaló szabályozásra, amely által a kiszabott büntetés mértéke már nem érné meg az illegális reklámozást.

Természetesen mindez elsősorban a fővárosnak jelent teendőket. S az is igaz, hogy nem lehet ráolvasásszerűen a Reklámszövetség elvileg valóban irányadó és szakmailag megalapozott etikai-szakmai kódexére hivatkozni, ám meggyőződésem, hogy ezt a súlyos gazdasági és reklámpiaci, de szabályozási problémát illetően a kormányzatnak is vannak teendői.

Kérdezem tehát államtitkár úrtól, illetve a tárca alá eső területek képviselőitől, hogy mit tervez a tárca a jellemzett állapotok felszámolására.

Figyelemmel várom válaszát. (Taps az MDF soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage