DR. GARAMHEGYI ÁBEL gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Tisztelt Képviselő Úr! Hogy a hatástanulmányok megkezdése előtti menetrend-módosításra vonatkozó megjegyzésére nagyon röviden reagáljak: ez elképzelhető, de azokat a hatástanulmányokat is felhasználtuk, amelyeket még az ön pártja által kormányzott időszakban készítettek, s ami pontosan ugyanazokat vagy nagyon hasonló eredményeket hozott ezer kilométer vonalon történő forgalomszüneteltetésről, mint ahogyan azt most bevezettük. Igaz, mi végre is hajtottuk ezeket a reformokat, és nemcsak a hatástanulmányokat készítettük el hozzá.

Azt, hogy az ön által említett Békés-Murony közötti 8 kilométeres szakaszon a közlekedés ezúttal szünetel, a Volán-járatok beállítása közlekedési szempontból tökéletesen pótolja. Mi több, Kamut község elérésével, mivel ezek a vonat helyett közlekedő autóbuszjáratok Kamut községig is elmennek, már a megoldás egy fejlesztési megoldás, már egy szolgáltatásemelő megoldás, bár csekély mértékben, ezt tudom.

Az útfejlesztés és a járműpark bővítése 12 új autóbusz közlekedése miatt ezen a vonalon nem feltétlenül indokolt, ugyanakkor beszámolhatok arról, hogy a kormány a megszűnő szárnyvonalak feladatát átvállaló országos közutak üzemeltetésére az útpénztárban kiemelt forrást biztosított, és ezeknek az utaknak a karbantartását fokozottan végezzük, illetőleg az utak felújítására a regionális operatív program keretében a regionális fejlesztési ügynökségnél pályázni lehet, amennyiben azok hosszú távú stratégiai felújítása is indokolt lenne.

Köszönöm szépen.

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage