KUCSÁK LÁSZLÓ (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Én magam az oktatási bizottság tagjaként találkozhattam egy héttel ezelőtt az előterjesztéssel, mert akkor én visszatérnék az előterjesztéshez, jóllehet Varga képviselő úr a korábbi időszak győzelmi fanfárjait szólaltatta meg bizonyos programok kapcsán. Fokuszáljunk most erre az előterjesztésre. Nekem meggyőződésem, hogy ez a gondolat, és ami ebből az iskolai oktatás-nevelés ügyét érinti, az a sportnak, a sportéletnek, a sporttevékenységnek az alfája és az ómegája.

Sikeres, eredményes iskolai testnevelés nélkül eredményes sport nemigen képzelhető el. Az oktatási bizottság ülésén ezzel összefüggésben valóban kritikus megjegyzések is elhangzottak. Én magam is igyekeztem a valóság irányából nézni a dolgot, hiszen gyakorló iskolaigazgató vagyok, és azt végiggondolni, hogy vajon milyen módon lesz ez megvalósítható az előttünk álló időszakban.

Amit Bánki Erik elnök úrtól hallhattunk, aztán később Szalay Ferenc képviselő úrtól mint előterjesztőtől, már utalt arra, amit én magam is örömmel üdvözlök, hogy itt időközben megfogalmazódtak olyan módosítási szándékok, és olyan együttműködés zajlik, ami szerintem mindenképpen korrekt, konstruktív és előreviszi ezt az ügyet, akár ha csak a pedagógusok képesítési feltételeire gondolunk, vagy arra, hogy mikor fog belépni ez a bizonyos rendszer, melyik tanévben és a felmenő rendszer vonatkozásában, amit szintén az imént hallhattunk, szerintem ez is rendkívül pozitív, csakúgy, mint a plusz 2-2,5 óra tekintetében az, hogy nem feltétlenül csak testnevelésóra keretében lesz ez adott esetben megvalósítható, hanem egyéb mozgásos tevékenységek által is.

(0.30)

Nyilván ezt majd a módosító indítványok és azok elfogadása teszi befejezetté.

Tehát azt gondolom, hogy ez a hozzáállás (Az elnök a hozzászólási idő leteltét csengetéssel jelzi.) mindenképpen dicséretes, előremutató, és úgy gondolom, hogy egy nemes célt, támogatandó célt szolgál az előterjesztés.

Köszönöm a figyelmet. (Taps a kormánypárti oldalon.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage