DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Bonyolult a kérdés, bonyolult a válasz is. Ahogy ön is említette, az állami tulajdonú szegedi egykori MHSZ-székház a Kincstári Vagyoni Igazgatóság kezelésében volt. A társadalmi szervezetek által használt állami tulajdonú ingatlanok jogi helyzetének rendezéséről szóló 1997. évi CXLII. törvény hatálybalépésével a különböző társadalmi szervek tulajdonrészt kaptak az ingatlanban. A tulajdonosok egymáshoz való viszonyát - ahogy erre több példát látunk - azonban feljelentések, elmérgesedett kapcsolatok jellemezték, amelynek gyökerei a társasház megalakulását megelőző időszakra nyúlnak vissza.

E helyzet megoldására a KVI támogatásával a civil szervezetek bizalmát élvező közös képviselőt választottak, ahogy jelöltjük lett a társasház számvizsgáló bizottságának elnöke is. A korábbi éveket jellemző békétlenség, bizalmatlanság azonban megmaradt az épület falai között, amelynek egyik következményeként több tulajdonostárs, köztük civil szervezetek is jelentős közösköltség-tartozást halmoztak fel. A hátralékok az épület üzemeltetését veszélyeztették, és az állami szereplő gyors segítsége nélkül az épület közműszolgáltatások nélkül maradt volna.

A kialakult rendkívül bonyolult helyzetet jól jellemzi, hogy az a peres eljárás, amelyben egyes közgyűlési határozatokat támadott meg egy tulajdonostárs, éppen a felperes távolmaradása miatt szűnt meg. Ugyanezen tulajdonostárs által peres eljárásban ugyan meg nem támadott, de egyébként sérelmezett más határozatokat sem más tulajdonostárs, sem a számvizsgáló bizottság nem támadta meg. A szegedi rendőrkapitányságon az ezen ügyekben folytatott büntetőeljárást bűncselekmény hiányában megszüntették, eredménytelenül zárult az APEH Dél-alföldi Regionális Igazgatóság e tárgykörben tartott vizsgálata is.

Időközben a közös képviselő lemondott, utódját a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. javaslatára a lehető legszélesebb körű támogatottság érdekében közösen felállított, reális ismérvek alapján, pályázat útján választották ki. Az MNV Zrt. a bizalom helyreállítása érdekében arra is javaslatot tett, hogy a tulajdonostársak - könyvvizsgáló gazdasági szakemberek bevonásával - tisztázzák a közösség életét mérgező vádak megalapozottságát, és dolgozzanak ki intézkedési tervet, e kezdeményezést azonban éppen a civil szervezetek egy része nem támogatta. Az MNV Zrt. tehát az elmondottak alapján tett erőfeszítéseket a problémák megoldására, a civil szervezetek panaszában foglalt állításokat megvizsgálta, a vizsgálat a már részletezett tényeket tárta fel.

(14.50)

A Victoria Autósiskola Kft. és a Tiszabusz Kft. tulajdonszerzése kapcsán arról tudom tájékoztatni, hogy a Victoria Kft., illetve az érdekeltségi körébe tartozó Kulturált Közlekedésért Alapítvány adásvétel jogcímén, egy esetben csere jogcímén, a Tiszabusz Kft. pedig adásvétel jogcímén szerzett további albetéteket az ingatlanból. Remélhetőleg az új közös képviselő választása és az újraválasztott számvizsgáló bizottság biztosítani tudja, hogy a társasház a jövőben személyeskedésektől mentesen, valamennyi tulajdonostárs jogos érdekeinek tiszteletben tartásával, eredményesen működjön. Ehhez azonban az MNV Zrt. - amely szervezet csak egy a társasházi tulajdonosok között - erőfeszítései nem elegendőek, ahhoz minden tulajdonostárs segítő hozzájárulása szükséges. Ehhez kérem a képviselő úr támogatását is, amelynek első lépése a válaszom elfogadása.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage